شنبه ۱۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۱
چهارمین «عرس بین‌المللی بیدل دهلوی» برگزار می‌شود

چهارمین «عرس بین‌المللی بیدل دهلوی» از سوی کانون ادبیات ایران 28 و 29 اردیبهشت سال 1390 برگزار می‌شود. فراخوان ارسال مقاله به این کنگره منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کانون ادبیات ایران، تمامی پژوهش‌گران و صاحب‌نظرانی که در آثار و اندیشه‌های بیدل دهلوی و نیز ثمرات حضور چند صد ساله زبان و ادبیات فارسی در شبه قاره هند، به تحقیق اشتغال دارند، می‌توانند مقالات خود را حداکثر تا تاریخ 15 اسفند به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند.

«تحلیل و تاویل آثار و افکار بیدل دهلوی»(معرفی و نقد نسخ خطی و چاپ شده آثار بیدل – بررسی سبکی و محتوایی نثر و شعر بیدل- نقد تطبیقی آثار بیدل با آثار شاعران و متفکران دیگر)، «نتایج و آثار حضور چند صد ساله زبان فارسی در شبه قاره»(سیر تحول زبان و ادبیات فارسی در هند – بررسی علل و اسباب شکوفایی و زوال زبان و ادبیات فارسی در شبه قاره- تبویب موضوعی آثار فارسی- کتاب شناسی- نسخه شناسی) و «معرفی پارسی‌سرایان شبه قاره و تحلیل و بررسی آثار ایشان»(معرفی سخنوران و نقد آثار ایشان – تحلیل سبک‌شناختی شعر فارسی شاعران شبه قاره- مقایسه تطبیقی افکار و آثار شاعران شبه قاره و ایران – نسخه شناسی دواوین شعر – معرفی و نقد تذکره‌ها) محورهای موضوعی مقالات این کنگره هستند.

در این فراخوان درباره ویژگی‌های ساختاری مقالات آمده است: مقاله‌های ارسالی ترجیحا به زبان فارسی ارایه شود، مقاله‌ها به صورت حداقل هفت و حداکثر 15 صفحه تایپ شده، تنظیم شود و ارایه نسخه تایپ شده یا فایل مقاله با فرمت word الزامی است.

علاقه‌مندان به شرکت در این کنگره می‌توانند تا 15 اسفند مقالات خود را به دبیرخانه دایمی «عرس بیدل دهلوی» واقع در تهران، خیابان مفتح جنوبی، روبروی ورزشگاه شهید شیرودی، خیابان اردلان، شماره 25، کانون ادبیات ایران ارسال کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط