سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۱
«گزیده ابیات بیدل» به بازار نشر می‌آید

گزیده ابیات بیدل به انتخاب و گزینش کریم رجب‌زاده در کتابی با عنوان «دریا در بغل» توسط نشر سیمین‌دخت منتشر شده است و به زودی روانه بازار نشر می‌شود.\

رجب‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره کتاب تازه منتشر شده‌اش گفت: «دریا در بغل»(گزیده ابیات بیدل) حاصل دو سال بیدل‌خوانی من است. از میان 30 هزار بیت بیدل در حدود 194 بیت او را انتخاب کرده و در این کتاب گنجانده‌ام.

وی با تاکید بر این موضوع که مخاطبان شعر به ویژه جوانان کمتر از آثار بیدل استقبال می‌کنند و به مطالعه آن می‌پردازند اظهار داشت: این ابیات پیرامون مضامین و موضوعات عاطفی، فلسفی و مرگ انتخاب شده‌اند و ازنظر صفحه‌آرایی نیز به صورت پلکانی به چاپ رسیده‌اند.

این شاعر به مقدمه مختصر کتاب اشاره و تصریح کرد: زندگی‌نامه افرادی همچون بیدل و دیگر بزرگان در بسیاری از کتاب‌ها و منابع در دسترس موجود است. به‌نظرم بیش از چگونگی، محل و شرایط زندگی این افراد، آثار آن‌ها از اهمیت برخوردارند.

وی ادامه داد: بر همین اساس در مقدمه اشاره بسیار مختصری به زندگی این شاعر داشته‌ام و با انتخاب گزیده ابیات سعی کرده‌ام امکان مطالعه شعرهای بیدل را برای علاقه‌مندان این حوزه فراهم کنم تا مخاطبان به‌ویژه جوانان آشنایی نسبی با شعرهای او پیدا کنند.

کریم رجب‌زاده متولد 24 مهر 1324 در يكی از روستاهای لاهیجان است. دوران كودكی، تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در لاهیجان و لنگرود گذراند و پس از پایان تحصیل به منظور گذراندن خدمت نظام وظیفه به تهران آمد و از همان زمان ساكن تهران شد. او در قالب‌های مختلف شعری همچون غزل، رباعی، دوبیتی، مثنوی و نیمایی و سپید به سرودن شعر پرداخته است.

از جمله آثار او می‌توان «از شرق خون»(1357)، «آوازخوانی بی‌‌زبان»(1369)، «از زخم زيتون»(1376)، «قرارمان پای همين شعر»(1376)، «گزيده ادبيات معاصر»(1379)، «از غريب ارغوان»(1381)، «صف عاشقان تمامی ندارد»(1388) و «اردیبهشت و این همه برف»(1388) را نام برد.

مجموعه شعر «صف عاشقان تمامی ندارد» برگزیده جایزه «کتاب فصل» در تابستان سال 87 در بخش شعر بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط