پنجشنبه ۵ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۰
جامه نوروزي بر پيکر پايگاه اطلاع‌رساني كتابخانه مجلس

مدير روابط عمومي و امور بين‌الملل كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي همزمان با آغاز سال جديد، از تغيير در شکل ظاهري پايگاه اطلاع‌رساني اين مركز خبر داد و فراخوان اهداي كتاب و ويتريني از توليدات اين كتابخانه را از بخش‌هاي ويژه پايگاه اطلاع رساني «رسان» نام برد.

احسان شكراللهي، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، مهمترين تغييرات جديد اين پايگاه را تبديل دو ستون اطلاعات قبلي به سه ستون و به شكل حرفه‌اي‌تري توصيف كرد و عنوان داشت: در اين دوره، بخش نگارخانه كه در آن نمايه‌هايي از «ساختمان کتابخانه»، «کتاب‌های نفیس اين مركز»، «تصاوير منتخب از کتابخانه مجلس و پژوهشگران»، «موزه» و «تصاویر قدیمی» نيز جاي دارند، تعبيه شده‌اند.

وي با بيان اين كه در آينده بخش موزه كامل‌تر و «گالري بازديد» از آن هم به مجموعه اطلاعات اين پايگاه افزوده مي‌شود، گفت: ويتريني از توليدات(مكتوب و آثار چاپي) كتابخانه مجلس كه تصاوير و معرفي تمامي آنها نيز طراحي شده است، از ديگر اطلاعات اين پايگاه به شمار مي‌رود.

شكراللهي درباره بخش «فراخوان اهداي كتاب» پايگاه اطلاع‌رساني «رسان» يادآور شد: از آنجايي كه همواره اين احتمال وجود دارد كه اين كتابخانه نيز از چاپ و انتشار آثار مرتبط با حوزه‌هاي كاري خود در داخل و خارج از كشور آگاهی نیابد، از طريق اين فراخوان، از تمامي صاحبان آثار، ناشران و نويسندگان درخواست داريم تا نسخه‌اي از كتاب خود را براي تكميل اين مجموعه به كتابخانه مجلس ارسال كنند.

وي با اشاره به اين كه اكنون در اين پايگاه اطلاعات 7000 نسخه خطي همراه با تصاوير آن قابل دستيابي‌اند، اظهار كرد: مشروح مذاكرات 24 دوره مجلس شوراي ملي و هشت دوره مجلس شوراي اسلامي نيز در «رسان» قابل ملاحظه‌اند. همچنين لينك «پيام بهارستان» كه اطلاعات اين فصل‌نامه را در بردارد، به دليل استقبال فراوان مخاطبان پس از دو ماه از انتشار هر شماره، در اين پايگاه انعكاس مي‌يابد.

مدير روابط عمومي و امور بين‌الملل كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: ساير اطلاعات و اخبار مربوط به فعاليت‌هاي كتابخانه مجلس و ديگر رويدادهاي مهم اين حوزه نيز طبق روال گذشته در بخش اخبار اين پايگاه اطلاع‌رساني مشاهده خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط