شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۷
راه‌اندازي پايگاه اطلاع‌رساني «رسان» با 7000 نسخه خطي

«رسان»، پايگاه اطلاع‌رساني نسخه‌هاي خطي كتابخانه مجلس شوراي اسلامي، همزمان با ميلاد پيامبر اكرم(ص) در روز 13 اسفند با ارايه تصاوير ديجيتالي 7000 نسخه خطي اين مركز به فضاي اينترنت راه يافت.\

احسان شكراللهي، مدير روابط عمومي و امور بين‌الملل كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ضمن بيان اين موضوع اظهار داشت: اين اقدام با هدف تسهيل در ارايه خدمات و نسخه‌هاي خطي كتابخانه مجلس به پژوهشگران و علاقه‌مندان اين آثار بدون صرف هزينه و در كمترين زمان ممكن صورت گرفت.

وي با تاكيد بر اين كه اين نخستين باري است كه چنين اقدامي با حجم و كيفت بالايي در ميان كتابخانه‌ها صورت مي‌گيرد، از اين كار به عنوان ركوردشكني در عرصه ارايه نسخه‌هاي ديجيتالي ياد كرد و گفت: تصميم داريم تا بهار سال آينده اين ميزان را به 10 هزار نسخه افزایش دهيم.

شكراللهي يادآور شد: كتابخانه مجلس شوراي اسلامي كه بالغ بر بيست هزار نسخه خطي در گنجينه مخازن خود دارد، تا نيمه سال آتي تمامي نسخه‌هاي ديجيتالي خود را در شبكه اطلاع‌رساني «رسان» قرار خواهد داد.

مدير روابط عمومي و امور بين‌الملل كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي از اين حركت به عنوان گامي در راستاي تشويق ساير كتابخانه‌ها در ارايه آثارشان ياد كرد و افزود: در ارايه اين آثار هيچ گزينشي اعمال نشده است و اين كتابخانه تمامي نسخه‌هاي خود را اعم از نفايس و ... به عنوان گنجينه‌دار ملت در اين فضاي اينترنتي قرار مي‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط