چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۰
«گنجينه مبلغين» در بازار نشر

چاپ نخست كتاب «گنجينه مبلغين» تاليف و تدوين سيدعلي موسوي(باروق) از سوي انتشارات موسسه فرهنگي پيوند با امام(ره) منتشر و روانه بازار نشر شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، مجموعه حاضر كه به صورت موضوعي تنظيم شده است، ابتدا يك موضوع كلي را انتخاب و با ذكر آيه و روايتي درباره موضوع در صدر و ذيل، آن را با مسائل شرعي مختصر مرتبط با موضوع از توضيح‌المسائل مرحوم آيت‌الله لنكراني(ره) تزيين كرده، با ذكر تفسير مختصر و آوردن حكايت و قطعه‌هاي تاريخي، شعر، لطيفه، مطالب علمي و روايت‌هاي مرتبط، آن را به پايان مي‌رساند.

مولف اين اثر درباره اهدافش از تاليف كتاب حاضر مي‌نويسد: «يكي از مشكلات بيشتر طلاب جوان كه براي تبليغ اسلام و فرهنگ اسلامي به‌ويژه در ايام تبليغي رمضان و محرم به شهرهاي مختلف مي‌روند، حمل كتاب‌هاي متعدد مي‌باشد؛ و اگر بخواهند درباره موضوعي به آيات، احاديث و حكايت‌هاي تاريخي استناد نمايند، استخراج آن وقت زيادي مي‌گيرد. به نظرم آمد كسي كه منبر مشرف نشده و سخنراني نكرده و در چنين موقعيتي قرار نگرفته نمي‌تواند راهكار مناسبي در اين زمينه ارائه دهد. از اين رو تصميم گرفتم طرح جديد كه اكثر مبلغين از آن استفاده مي‌كنند را جمع‌آوري و تدوين نمايم و در اختيار مشتاقان تبليغ قرار دهم، انگيزه نوشتن نيز به‌وجود آمد با وجود عدم دسترسي به خيلي از كتب مورد نياز به آن‌چه در دسترس بود اكتفا نمودم و مجموعه‌‌اي كه پيش‌رو داريد را جمع‌آوري كردم. در اين نوشتار بر آن شديم با توجه به نياز طلاب جوان و مبلغان گرامي به اصول سخنراني و خطابه، حداقل با ارائه‌ قالب‌ها و اصول تبليغي و جمع‌بندي مطالب، سهمي در ترويج مباني اسلامي داشته باشيم.» 

  مجموعه‌ حاضر تلفيق سه جلد چاپ شده گنجينه‌ مبلغين است كه به خاطر راحتي مبلغين و مدرسين علوم اسلامي، هر سه جلد در يك جلد به چاپ رسيده و در اختيار خوانندگان قرار گرفته است. البته با اين تفاوت كه در مجموعه‌ فعلي تمامي روضه‌هاي آذري آن حذف شده‌اند و در كتاب مستقلي با اضافه كردن گريزها و روضه ديگري كه دربردارنده مطالب چهاره معصوم(ع) است، به نام گلچين روضه‌هاي آذري همراه با جانسوزترين گريزهاي مداحي به چاپ رسيده است.

در انتها، دعاي ختم قرآن، كيفيت نماز عيد فطر و احكام آن به‌همراه متن زيارت عاشورا، زينت‌بخش كتاب حاضر است.

چاپ نخست كتاب «گنجينه مبلغين» در شمارگان 3000 نسخه، 840 صفحه و بهاي 100000 ريال راهي بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها