سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۱:۴۷
جذب نسل جوان از مهم‌ترین چالش‌های کتاب دفاع مقدس است

مدیر انتشارات پلاک عشق یکی از مهم‌ترین چالش‌های این حوزه را جذب نسل جوان دانست و گفت: برای انتقال مؤثر ارزش‌های دفاع مقدس، باید زبان و قالب‌های بیانی جدیدتری را به‌کار گرفت. نسل امروز نیاز به زبانی دارد که با زندگی و ذهنیت او هماهنگ باشد.

صالحه رئیسی، مدیر انتشارات پلاک عشق وابسته به نشر و ادبیات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: از حضور این انتشارات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد. این انتشارات با حضور فعال خود تلاش دارد با ارائه آثاری نو و رویکردی تازه در حوزه ادبیات پایداری، مخاطبان جدیدی به‌ویژه از نسل جوان را جذب کند.

رئیسی با اشاره به تعداد آثار ارائه شده در نمایشگاه اظهار کرد: نشر پلاک عشق تاکنون حدود ۱۰۰ عنوان کتاب منتشر کرده که ۳۰ تا ۳۵ عنوان آن مربوط به چاپ‌های جدید از سال ۱۴۰۲ به بعد هستند. به گفته رئیسی، ۱۰ عنوان از این آثار اخیراً به مجموعه اضافه شده‌اند؛ از جمله رمانی با محوریت جزیره خارگ و کتابی با عنوان «هم‌نفس با مرد راه» درباره شهید ابوتراب عاشوری. همچنین مجموعه‌ای از اشعار با محوریت دفاع مقدس نیز در میان آثار تازه‌منتشرشده این نشر قرار دارد.

این مدیر انتشارات یکی از مهم‌ترین چالش‌های این حوزه را جذب نسل جوان دانست و عنوان کرد: برای انتقال مؤثر ارزش‌های دفاع مقدس، باید زبان و قالب‌های بیانی جدیدتری را به‌کار گرفت. نسل امروز نیاز به زبانی دارد که با زندگی و ذهنیت او هماهنگ باشد.

صالحه رئیسی همچنین به لزوم بهره‌گیری از تخیل در نوشتن رمان‌های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: برخی تصور می‌کنند که روایت شهدا باید صرفاً مستند و مبتنی بر واقعیت باشد؛ در حالی‌که برای جذاب‌تر شدن این آثار، نیازمند تخیل، تصویرسازی و داستان‌پردازی هستیم.


او همچنین از چالش‌های دیگری همچون محدودیت در انتخاب موضوعات و طراحی جلد کتاب‌ها سخن گفت و افزود: طراحی تکراری جلدها برای مخاطب خسته‌کننده است. جلد باید حس کنجکاوی را برانگیزد، بی‌آنکه محتوای کامل کتاب را افشا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها

پربازدیدترین