یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۰۸:۴۹
شور و شیدایی برای علم آموزی در نسل جوان حفظ شود

مازندران- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شور و شیدایی در علم‌آموزی باعث توسعه علم و یادگیری بیشتر می‌شود، تأکید کرد: لازم است تا این ویژگی در نسل جوان حفظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قائمشهر، سید عباس صالحی در مراسم گرامیداشت آیات عظام صالحی مازندرانی، قاسمی سوادکوهی و سلیمانی که شامگاه شنبه در قائمشهر برگزار شد، سخت‌ترین شیوه تربیتی را شیوه الگویی خواند و گفت: اینکه بتوانیم برای جوانان الگوی مناسب بسازیم و الگوهای موجود را هم به آنان معرفی کنیم، از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: داشتن الگوی مناسب در زندگی برای جوانان بسیار مهم است چرا که در مسیر زندگی احساس بی پناهی و نداشتن مقتدا و کسی که راه را به آنها نشان دهد، نمی‌کنند.

صالحی معرفی الگوهای تربیتی را مهمترین روش برای توسعه ارزش‌ها در جامعه خواند و تأکید کرد: وظیفه همه ماست که در محافظت از الگوهای تربیتی بکوشیم و همچنین الگوهای متنوعی را در جامعه معرفی کنیم تا نسل جوان بتواند از الگوهای بیشتری برای زندگی برخوردار باشد.

وی در ادامه صحبت‌های خویش از آیت الله صالحی مازندرانی به عنوان الگویی ارزشمند برای جوانان یاد کرد و گفت: این سه دانشمند که برای مراسم گرامیداشت آنها گرد هم آمده‌ایم، در سه ویژگی با هم مشترک بودند که یکی از آنها علم پژوهی و دیگری داشتن ارتباطات اجتماعی و مردمی بودن است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه علم پژوهی، موتور محرک توسعه ملت‌ها است، تصریح کرد: آنچه که افراد را در مسیر علم پژوهی به جلو پیش می‌برد، شور و علاقه‌ای است که به علم وجود دارد و این ویژگی در این سه بزرگوار بارز است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بخشی از سختی‌هایی که آیت الله صالحی مازندرانی در راه تحصیل علم متحمل شده‌اند، تأکید کرد: ویژگی شیدایی در علم آموزی باید در نسل جوان حفظ شود.

صالحی همچنین ویژگی پا به رکاب بودن در خدمت اسلام و انقلاب را دیگر ویژگی این سه عالم دانست و گفت: هر کدام از این علما در جایگاه و موقعیتی که داشتند، در خدمت اسلام و انقلاب بودند و این ویژگی ارزش الگویی آنها را بیش از پیش مشخص می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها