به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، موسسه فرهنگی هنری موعود عصر (عج) دو کتاب «دکترین مهدویت» و «استراتژی انتظار» از اسماعیل شفیعی سروستانی را روانه بازار نشر کرد. متن کتاب «دکترین مهدویت» با نگاهی عمیق به ظرفیت گفتمانی مهدویت و انتظار، پس از تثبیت وجوه گفتمانی مهدویت و عجین بودن آن با مفهوم انتظار، و احصاء سطوح معرفت مهدوی و دسته بندی آن، به قیاس جایگاه معرفت مهدوی در قیاس با سایر دانش ها و حوزه های معرفتی می پردازد. در معرفی متن این کتاب آمده است: پس از شناسایی «مهدویت» به منزله یک گفتمان با چارچوب نظری خاص، و نقشی که باور بدان در حیات فکری، فرهنگی و سرانجام جغرافیایی حیات مادی و تمدنی اهل اسلام و ایمان داراست، باید مطالعه کرد چگونه میتوان به وسعت و ژرفای این گفتمان رسید و مراتب عالی آن را شناخت و معرفت لازم درباره آن را حاصل کرد.
در بیان اهمیت و فضیلت این معرفت در قیاس با همه آنچه به عنوان دانش و علم برای ابنای آدمی شناسایی شده همین بس که رسول مکرم اسلام صلوات علیه و آله وسلم فقدان معرفت لازم را مساوی با مرگ و آن هم مرگ جاهلی دانسته و فرمودند: «مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیَّة» هر فرد که بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلی مرده است.
اثر دیگر کتاب «استراتژی انتظار» است که توسط نویسنده بازنویسی و بروز رسانی شده است و بیش از صد و پنجاه صفحه بدان افزوده شده است. در متن معرفی این کتاب استراتژی انتظار این چنین معرفی شده است: استراتژی هنر توزیع و به کارگیری همه عِدّه و عُدّه موجود برای نیل به هدفی کلان است، و مسائل گوناگونی را در بر می گیرد. از ساده ترین مسائل امنیتی، تا تاسیس یک امپراتوری و حکومت یکپارچه جهانی. با توجه به موضوع مهدویت و انتظار که با ظرفیت و جایگاه خاص شیعی خود از استعداد ویژهای برای تبدیل شدن به یک استراتژی کلان برخوردار است. نگارنده از دریچه باور مهدوی قصد دارد تحلیلی کلی از وضعیت اجتماعی و فرهنگی ایران دارد تا پس از آن، از لابه لای این اندیشه (و با توجه به شرایط ویژه عصر حاضر) زمینههای گفتوگو از استراتژی انتظار را فراهم آورد.
شایان ذکر است هر دو اثر به قلم اسماعیل شفیعی سروستانی به رشته تحریر در آمده و توسط انتشارات موعود به چاپ رسیده است، و بنابر گفته نویسنده کتاب این دو اثر لازم و ملزوم یکدیگرند.