یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۱
تجلیل از نویسندگان، شاعران و خوش‌نویسان مقام‌آور در عرصه‌های ملی

کهگیلویه و بویراحمد-به همت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد و با حضور مدیرکل صداوسیما و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از نویسندگان، شاعران، خوش نویسان و هنرمندان مقام‌آور در عرصه‌های ملی و بین المللی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یاسوج، مدیرکل حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد شنبه شب در جمع هنرمندان و مسئولان با بیان اینکه رویکرد حوزه هنری از سال‌های گذشته تاکنون توجه به فرهنگ بومی و عشایری است، گفت: دو رویکرد راهبردی را در حوزه هنری تدوین کردیم تا به بسترهای بومی استان و ظرفیت‌ها توجه بشود و مولفه‌های هویتی را در استان تثبیت کنیم.

محمد شریف اسلامی خاطرنشان کرد: فرهنگ عشایری نشانه و نمادها نیستند بلکه منش‌، محتوا و فضیلت‌های که در فرهنگ عشایری نهفته است. میراث گران بهایی است؛ که باید قدر و ارزش آن را دانست و تضریب کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه هنری استان در طی سال‌های گذشته بیان کرد: سال گذشته سال پرباری برای حوزه هنری بود ۸مستند تولید شد؛ که در جشنواره‌های ملی نیز خوش درخشیدند. نماهنگ های بسیاری نیز در فضای مجازی تولید و منتشر شد.

وی اضافه کرد: ۸ تئاتر خیابانی و صحنه‌ای نیز تولید شد. کسانی که از تئاتر بچه‌های مسجد شروع کردند اما توانستند در سطح ملی و بین المللی خوش بدرخشند.

مدیرکل حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد به رشد و ارتقای نویسندگان استان اشاره کرد و گفت: طی سال‌های گذشته در حوزه رمان اقدامات فراوانی صورت نگرفته بود؛ اما در طی دوسال گذشته رشد فراوانی داشت و در جشنواره ملی مقاومت رتبه برتر را کسب کردند که بسیار حائز اهمیت است.

اسلامی با اشاره به غفلت و بی توجهی خوانندگان نسل نو به موسیقی اصیل و بومی استان، تصریح کرد: در عرصه‌های مختلف به خصوص موسیقی از فرهنگ‌های دیگه نقلید می‌شود و نمی‌توانیم آن را موسیقی بومی بنامیم بلکه بسیار مبتذل هستند و کسی نیز در استان با آن برخورد نمی‌کند.

مدیرکل صداوسیمای کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این آیین با بیان اینکه هنر و هنرمند انقلابی همواره مورد تاکید است، گفت: هنری که از فطرت انسان برانگیخته شود و بتواند با مردم ارتباط بگیرد می‌توانیم آن را هنر انقلابی و متعهد بدانیم؛ که چتر آن بر روی همه هنرمندان گسترده شده است.

امیر رئوف خاطرنشان کرد: تربیت، امنیت و آزادی سه مولفه مهم برای رشد هنرمندان است و سبب ارتقا و پیشرفت رو به رشد هنر می‌شود.

وی عملکرد حوزه هنری استان در به وجود آوردن بستری برای استفاده از ظرفیت‌های هنرمندان را مثبت و قابل تحسین ارزیابی کرد و ادامه داد: در حوزه هنری ظرفیتی به وجود آمده تا هنرمندان بتوانند در سطح ملی و بین‌المللی خوش بدرخشند.

مدیرکل صداوسیما همچنین استان کهگیلویه و بویراحمد را دارا از هنرمندان متخصص و انقلابی دانست و اظهار داشت: هنرمندان در سطح ملی و بین‌المللی همواره افتخار آفرینی کرده اند و در ۲سال پیاپی در جشنواره فجر، سینما حقیقت و عمار صاحب افتخارات شدند.

رئوف با تاکید بر تاثیرگذاری مسئولین بر هنرمندان گفت: اگر مسئولان بتوانند بستر مورد نیاز را به حمایت از هنرمندان به وجود بیاورند قطعاً استان روند بهتری را در پیش می‌گیرد.

در ادامه این برنامه نیز از علی راسترو، اسحاق آقایی، میثم فرهمندیان، احمد وجدان نژاد، محمدسلیمی راد، محمود خرم آزادی، محمود پارسا، داوود ایزدپناه، راضیه فصیح، فرشته آرام‌بن، سعید کریمی، نرگس واحدی پور، مریم ایزدپناه، رضا رفیعی، وحید محمدخانی، حمید حسینیان، صادق شیخ ممو، شکوفه آشوبی، حیدر جهان کهن، مهرناز رحیمی، شهلا حسین پور خوش نویسی، هاشم کریمی، ابوالفضل پارسا و میلاد رومینا تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها