پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷
ارتباط هنر با فعالیت‌ها و آرمان‌های جامعه

کتاب «نظریه‌های تأثیرگذار در هنر که شما باید بدانید» نوشتهٔ سوزی هاج و ترجمهٔ یاشار مجتهدزاده در ۲۰۰ نسخه و ۲۵۶ صفحه در نوبت اول ۱۴۰۲ به قیمت ۱۸۸ تومان از انتشارات سبزان منتشر و وارد بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «نظریه‌های تأثیرگذار در هنر که شما باید بدانید» نوشتهٔ سوزی هاج و ترجمهٔ یاشار مجتهدزاده در ۲۰۰ نسخه و ۲۵۶ صفحه در نوبت اول ۱۴۰۲ به قیمت ۱۸۸ تومان از انتشارات سبزان منتشر و وارد بازار کتاب شد.

کتاب «نظریه‌های تأثیرگذار در هنر که شما باید بدانید» با ۵۰ عنوان به ایده‌های هنری از دوران ماقبل تاریخ تا به امروز نوشته شده است و به مقولهٔ هنر به‌عنوان یک محصول در زمان و مکان خاص نگاه می‌کند.

سوزی هاج به‌عنوان نویسندهٔ این کتاب بیش از نود کتاب از جمله مطالعات امپرسیونیسم، هنر ویکتوریایی، پیکاسو و مونه و. موردمطالعه و بررسی قرار داده است به همین منظور کتاب، با یک تقریب زمانی با قدیمی‌ترین آثار هنری به‌جامانده به نگارش و گردآوری شده است.

موضوعات مهم این کتاب شامل: ابداعات شگفت‌انگیز در دوزان رنسانس، نقاشی‌های اغواگر و مجسمه‌های ژاپنی سدهٔ شانزدهم موسوم به "تصاویری از جهان شناور" را مورد بررسی می‌کند. همچنین به ارتباط میان هنر با فعالیت‌ها و آرمان‌های یک جامعه می‌پردازد و اینکه چنین ارتباطی چگونه نتایجی گاه ترسناک، تکان‌دهنده، زیبا و یا به‌شدت زشت به همراه خواهد داشت.

آنچه در این کتاب حائز اهمیت است چگونگی روش، سبک و آثار متعدد هنرمندان در دوره‌ها، فرهنگ‌ها و کشورهای مختلف است و همچنین چگونگی نقش آن‌ها در طول زمان و سراسر جهان منحول می‌شود را بیان می‌کند.

در قسمتی از بخش ابتدای کتاب می‌خوانیم: «پیدایش هنر بر اسناد مکتوب مقدم بوده، بنابراین، نمی‌توان به‌دقت گفت که آیا این آثار متعلق به زمان یا دوران مشخصی بوده‌اند یا اصلاً می‌توان آن‌ها را جزو آثار هنری به‌حساب آورد یا خیر».

و ادامه می‌خوانیم: «تفاسیر مختلفی از رابطه میان آثار هنری ماقبل تاریخ با موضوعاتی همچون قدرت، خرافات و باورهای مذهبی وجود دارد. بسیاری از غارنگاره های کشف شده به‌وضوح نشان‌دهندهٔ نوعی مراسم مذهبی و یا محافظی قدرتمند در برابر نیروهای طبیعت و ارواح شیطانی هستند».

ازآنجاکه هنر در طول تاریخ، بازتاب‌دهندهٔ دورانی بوده که در آن ساخته شده و در ساده‌ترین شکل خود، وسیله‌ای بوده برای برقراری ارتباط یا زیباتر کردن دنیای پیرامون انسان، کتاب حاضر هم می‌تواند گویای هنرهایی باشد که در تاریخ هنر به ثبت رسیده و از ماندگاری بی‌شماری برخوردار است.

کتاب «نظریه‌های تأثیرگذار در هنر که شما باید بدانید» کتابی است که به طور کامل به تاریخ هنر در دوره‌های مختلفی می‌پردازد همچنین در پایان نویسنده به جمع بندهایی می‌رسید که از برخی احتمالات هیجان‌انگیز، غافلگیرکننده و پیش‌بینی‌نشده‌ای برای آینده انسان می‌گوید.

این کتاب برای هنرجویان هنر با گرایش‌های سینما و تئاتر همچنین اساتیدی که در تدریس هنر تاریخ مشغول هستند می‌توان به‌عنوان منبع مهم و با ارزشی محسوب شود و مورداستفاده قرار بگیرد.

کتاب «نظریه‌های تأثیرگذار در هنر که شما باید بدانید» نوشتهٔ سوزی هاج و ترجمهٔ یاشار مجتهدزاده به همت انتشارات سبزان در ۲۰۰ نسخه و ۲۵۶ صفحه در نوبت اول ۱۴۰۲ به قیمت ۱۸۸ تومان منتشر و وارد بازار کتاب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها