شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
بیش از ۲۱ هزار جلد کتاب در سال جاری در استان ایلام توزیع و اهدا شد

ایلام-مروج پیشکسوت کتاب در استان ایلام از اهدا و توزیع بیش از ۲۱هزار جلد کتاب در سال جاری خبر داد.

عبدالعباس محمدی خیر فرهنگی و پیشکسوت ترویج کتاب و کتابخوانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: به فضل الهی و همکاری ادارات فرهنگی، ناشران و مؤلفان و علاقه‌مندان به توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، از سوی موسسه خیریه امیرابوالفضل ایلام کتاب‌های فراوانی در سطح استان و مناطق محروم و کم برخودار، مساجد و حسینیه ها و… توزیع و اهدا شده است.

مدیر و مؤسس خیریه نیک‌اندیش امیر ابوالفضل ایلام ادامه داد: در طول سال جاری از لوح‌های فشرده و کتاب‌های صوتی نیز برای مخاطبان و علاقه‌مندان به این نوع کتاب ها بهره بردم و ۱۲۰۰ عدد لوح فشرده و کتاب صوتی در میان مردم و مخاطبان اهدا و توزیع شده است.

وی ادامه داد: اغلب کتاب‌های صوتی در زمینه‌های مذهبی و آئینی بود که از سوی افراد حقیقی و ادارات برای توزیع در اختیارم قرار داده شد.

محمدی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و اهمیت و شأن و جایگاه کتاب قرآن در این ماه پر فضیلت گفت: قرآن معجزه بزرگ پیامبر اسلام (ص) و راهنمای همه مسلمانان جهان و شان نزول آن در شب قدر است و نشان از اهمیت خاصی و بزرگ این کتاب آسمانی دارد.

وی تصریح کرد: اسلام، دین ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و توسط پیامبر مکرم اسلام و امامان معصوم احادیق و روایات معتبر مختلف بر امر کتاب و کتابخوانی تاکید فراوان شده است.

محمدی ادامه داد: تعطیلات نوروز فرصت مناسبی برای خواندن کتاب است و در این روزها ضمن دید و بازدید و دیدار با اقوام و دوستان و خانواده‌ها، می‌توان از فرصت تعطیلات نوروزی در کتابخوانی بهره‌ها برد.

محمدی با اشاره نقش رسانه‌ها و مطبوعات و فضای مجازی در بالا بردن سطح کیفی و کمی دانش و مطالعه و کتابخوانی در جامعه اذعان داشت: رسانه‌ها در کنار اخبار و اطلاعات مختلفی که موضوعات مختلف و متعدد منتشر می‌کنند، می‌بایست در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه بیش از پیش تلاش کنند، زیرا رسالت و هدف بزرگ رسانه‌ها در بالابردن سطح مطالعه در جامعه، هدفی بزرگ و غایی است.

محمدی با اشاره به نقش مهم و کلیدی خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه وضمن تقدیر از این رسانه تاثیرگذار گفت: خوشبختانه این خبرگزاری که به صورت تخصصی و حرفه‌ای اخبار و گزارش‌ها و گفت‌وگوهای کتاب‌محور را در سطح گسترده منتشر و منعکس می‌کند، از رسانه‌های قوی و حرفه‌ای در این زمینه است که به سهم خودم به عنوان یک مروج پیشکسوت کتاب و کتابخوانی از مسئولین این خبرگزاری تقدیر می‌کنم.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی کتاب و کتابخوانی در جامعه گفت: کتاب یک کالا و ابزار موثر فرهنگی است و بایستی تمام زمینه‌های توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه، توسط مسئولین و مدیران ارشد و دستگاه های فرهنگی و ادارات و نهادهای خصوصی و مؤسسات فرهنگی و خیریه مهیا شود.

وی تصریح کرد: اگر تمام عوامل حقوقی و حقیقی همگام و همدل و با برنامه‌ریزی بلندمدت و تعامل و همکاری مناسب به مقوله فرهنگ‌سازی کتاب و مطالعه در جامعه همت کنند؛ شاهد رونق و توسعه و رشد حداکثری چند جانبه در جامعه خواهیم بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه همدلی و همکاری مناسب و صمیمانه در میان اعضای حقیقی و افتخاری مؤسسه امیرابوالفضل ایلام وجود دارد که فارغ از زمان و ساعات اداری به صورت شبانه‌روزی و جهادی در راستای توسعه و بالابردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح جامعه خصوصاً مناطق محروم و روستاها و مساجد و حسینیه‌ها تلاش می‌کنند که از این تلاش خالصانه و دلسوزانه تقدیر می‌کنم.

خیر فرهنگی استان ایلام خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال جاری با استقبال خوبی از سوی جوامع مختلف هدف برخوردار بودیم و توانستیم به لطف خدا و تلاش‌های خیرین و اعضای سختکوش و پرتلاش موسسه خیریه امیرابوالفضل ایلام کتاب را به عنوان یک کالای فرهنگی و لازم در میان سبد کالا و خدمات قرار دهیم.

محمدی ادامه داد: اهدای کتاب و توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی یک هدف غایی و بزرگ برای من بوده که در بیش از نیم قرن تلاش در این راستا، همچنان پرتلاش و بدون خستگی برای دانایی و بالابردن فرهنگ عمومی در جامعه کوتاهی نمی کنم.

وی در پایان از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف و امور خیریه استان ایلام و جامعه المصطفی (ص) العالمیه، تعدادی از ناشران قم، افراد حقیقی و علاقه‌مندان به توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام که با او در طول سال همکاری داشته‌اند تقدیر و تشکر کرد.

بیش از ۲۱ هزار جلد کتاب در سال جاری در استان ایلام توزیع و اهدا شد

به گزارش ایبنا؛ عبدالعباس محمدی، متولد سال ۱۳۳۰ در شهر مرزی مهران در استان ایلام است و لیسانس علوم تربیتی دارد. وقف و اهدای کتاب و تأسیس کتابخانه را از سال ۱۳۵۰ در همین شهر آغاز کرده است. وی با شروع جنگ به ایلام مهاجرت کرد و کارش را جدی‌تر ادامه داد. حضور در سپاه در همان روزهای آغاز جنگ و تدریس در مدارس و فرماندهی عملیات‌های مختلف در دوران دفاع مقدس، از جمله فعالیت‌های اوست. با تأسیس مؤسسه خیریه نیک‌اندیش امیر ابوالفضل ایلام به تلاش‌هایش در امورخیریه به طور رسمی ادامه داده است. او در سال‌های: ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به عنوان مروج پیشکسوت در حوزه کتاب و کتابخوانی از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انتخاب و تقدیر شد. به تازگی به عنوان مدیر نمونه موسسه جهادی فعال در سال ۱۴۰۲ از سوی مدیران کل ستاد اجرایی فرمان امام و کمیته امداد امام استان ایلام مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت.

عبدالعباس محمدی تاکنون بیش از ۲۲۰ هزار جلد کتاب در میان جوامع مختلف هدف توزیع و اهدا کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها