سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
کتاب «پرستاری اورژانس در حوادث و بلایا» منتشر شد

انتشارات جامه‌نگر کتاب «پرستاری اورژانس در حوادث و بلایا» به قلم طاهره برزویی، شهلا محمدزاده و شیوا صالحی را در نوبت چاپ سوم منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «پرستاری اورژانس در حوادث و بلایا» به قلم طاهره برزویی، شهلا محمدزاده و شیوا صالحی است. این کتاب ۲۹۸ صفحه‌ای، در ۸ فصل از جمله؛ «اقدامات پیش بیمارستانی در بلایا و بحران»، «احیای قلبی / ‬ ریوی»، «نمونه‌های آزمایشگاهی مایع‌درمانی»، «آسیب‌های ناشی از عوامل طبیعی»، «سوختگی و مسمومیت‌ها»، «خون‌ریزی، شوک و اختلالات قلب»، «تروما، آسیب‌های اسکلتی، مفصلی و عضلانی»، «حمل مصدوم در بحران» مطالب خود را عرضه است.

کتاب پرستاری اورژانس در حوادث و بلایا تالیف طاهره برزویی، شهلا محمدزاده و شیوا صالحی، مطابق با سرفصل درس پرستاری اورژانس در بحران‌ها و حوادث غیر مترقبه تدوین شده است. مباحث کلیدی اقدامات در مرحله پیش‌بیمارستانی و بیمارستانی حوادث و سوانح را به طور فشرده و در عین حال کامل و با نثری روان برای خوانندگان بیان می‌کند و از این نظر می‌تواند مورد استفاده گروه‌های مختلف پزشکی از جمله پرستاران، پزشکان و پیراپزشکان و دانشجویان این حرفه‌ها باشد.

تصاویر آموزشی و الگوریتم‌های ضمیمه هر مبحث، با اشکالی ساده و گویا مکملی ارزشمند برای درک بهتر مطالب کتاب است. نوشتن و پرداختن به مطالب مربوط به اقدامات در برخورد با بیماران دچار سوختگی، انواع مسمومیت‌ها و غرق‌شدگی و نیز چگونگی حمل مصدوم و تواع مانورهای بازکردن راه‌های هوایی به علاقمندان در گروه‌های غیرپزشکی نیز امکان استفاده از مطالب این کتاب را جهت یادگیری و ارائه کمک‌های اولیه فراهم می‌سازد.

این کتاب در ۲۹۸ صفحه در نوبت چاپ‌سوم با قیمت ۲۲۹ هزار تومان به بازار نشر عرضه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها