دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
رویداد کتاب یازدهم با موضوع کتاب «آن مرد با باران آمد» برگزار شد

رویداد کتاب یازدهم با موضوع کتاب «آن مرد با باران آمد»، نوشته وجیهه سامانی در باغ کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رویداد کتاب یازدهم با موضوع کتاب «آن مرد با باران آمد» با مقدمه مریم انصاری، مجری برنامه با توضیحاتی پیرامون وقایع بهمن ۵۷ آغاز شد و پس از بیان اهمیت و ضرورت شناخت این تاریخ، از وجیهه سامانی، مهمان برنامه برای صحبت درباره کتاب دعوت شد.

در ابتدا وجیهه سامانی درباره ورود خود به عرصه ادبیات توضحیاتی داد؛ درباره فضای نگارش در کیهان بچه‌ها و آشنایی با سیدمهدی شجاعی که منجر به جدی‌تر شدن نویسندگی برای او شده است. این نویسنده درباره ۱۱ اثر خود توضیحاتی داده و سپس روی دو اثر خود در حوزه نوجوان توضیحات تکمیلی برای نوجوانان حاضر در سالن داد.

سامانی درباره اهمیت پرداختن به تاریخ انقلاب برای نسل‌های بعد گفت و راز جذابیت و دلنشین‌بودن برای مخاطب را در قدرت شخصیت‌پردازی و پرداخت وقایع مستند به داستانی عنوان کرد.

در ادامه انصاری درباره انتخاب یک پسر نوجوان به عنوان شخص اصلی سوال کرد که سامانی وفاداری به بستر تاریخی را دلیل اصلی آن بیان کرد؛ علاوه‌بر این، خاطرنشان کرد که تا حد ممکن سعی در پرداخت شخصیت دختر داستان و افزودن کنش‌گری آن کرده است.

در ادامه نوجوانان حاضر در سالن سوالاتی مانند ادامه داستان به پس از انقلاب مطرح کردند که سامانی گفت: این پیشنهاد مرحوم فردی نیز بوده که شخصیت داستان به دوران پس از انقلاب هم بیایند و ماجرا ادامه پیدا کند؛ اما اشتغالات حرفه‌ای نویسنده مانع از آن شده است و سوال دیگری که مطرح شد درباره سرنوشت مبهم بهزاد در داستان و پایان آن در ۲۶ دی بوده است که نویسنده نکات قرار گرفته در متن را برای پاسخ این سوال یادآوری کرد.

گفتنی است رویداد کتاب به دبیری قدسیه پایینی، جمعه‌های آخر هر ماه با معرفی کتاب‌هایی با محوریت زنان کنش‌گر مسلمان در باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط