چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
۶۸ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی زنجان هستند

زنجان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: بر اساس آمارهای موجود؛ در حال حاضر ۶۸ هزار و ۴۱ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان زنجان هستند.

محمد رضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: خوشبختانه در چند سال گذشته زیرساخت‌های کتابخانه‌ای هم به لحاظ منابع و هم اعضا افزایش یافته است.

وی با اشاره به ۲.۲۶ درصدی اعضای کتابخانه‌های عمومی در دولت سیزدهم بیان کرد: در این مدت اعضا از ۳۰ هزار و ۹۷ نفر به ۶۸ هزار و ۴۱ نفر رسیده است.

رضاخانی همچنین به افزایش منابع کتابخانه‌ای هم اشاره کرد و گفت: در بازه زمانی اعلام شده کتاب‌های موجود در کتابخانه های استان نیز با افزایش ۲.۸ درصدی از یک میلیون و ۴۴۲ هزار نسخه به یک میلیون و ۴۸۳ هزار نسخه رسیده است که یک اتفاق مثبت در بحث منابع محسوب می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه در این مدت منابع کتابخانه‌ای در حوزه کودک نیز افزایش یافته است، اضافه کرد: منابع بخش کودک کتابخانه‌های استان در ابتدای دولت سیزدهم ۱۵۴ هزار نسخه بود که با افزایش ۳۰ درصدی به ۲۰۰ هزار نسخه افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کودک اتفاقات مهمی در استان رخ داده است، بیان کرد: یکی از این اتفاقات مربوط به افتتاح کتابخانه هدهد سفید در استان است که ویژه کودکان فعالیت دارد.

رضاخانی گفت: البته در کتابخانه‌هایی که بخش کودک وجود دارد نیز اقدامات مربوط درباره مناسب سازی فضا و همچنین تجهیز به کتاب‌های ویژه کودکان اقدام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط