شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
نمایشگاه کتاب جشن اهالی فرهنگ و دوست‌داران کتاب است

هرمزگان - مدیر انتشارات «سومیتا» گفت: نمایشگاه کتاب، جشن اهالی فرهنگ و دوست‌داران کتاب است.

امیرحسین والا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، نمایشگاه کتاب را یک موهبت و فرصت طلایی و جشن اهالی فرهنگ و دوست‌داران کتاب دانست و بیان داشت: انتشارات «سومیتا»، تمرکز خود را بر تولید آثار کودکان و نوجوانان گذاشته و با استفاده از موضوعات بومی و میهنی در کنار پرورش اندیشه آن‌ها در هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان با کتاب‌های جدید چاپ شده در سال ۱۴۰۲ حضور دارد.

این ناشر هرمزگانی افزود: «کتاب عروس کویر، از زینب میرزا اسماعیلی و فاطمه میرزا اسماعیلی؛ کتاب The point از امیرحسین والا؛ کتاب آن‌ها با من چای می‌نوشیدند از انصاری نسب؛ کتاب دستیار معلم از نیکی انصاری نسب؛ دختر کویر، از زینب میرزا اسماعیلی و فاطمه میرزا اسماعیلی، کتاب مسجد جامع از بهزاد پودات، قلکهای سفالی از بهزاد پودات؛ مادر بگذار بگویم از ویدا اقبالی؛ پیشگامان از مرجان هدایت؛ داد زدن بد نیست از امیرحسین والا؛ کسی گریه ماهی‌ها را نمی‌بیند از بهزاد پودات؛ بهترین مادر جهان از یوسف ملایی؛ سرزمین نفرین شده از فهیمه بلارک؛ گلدان خالی از بهزاد پودات؛ برای اولین بار در نمایشگاه کتاب عرضه خواهند شد.

والا اضافه کرد: همچنین تصویرگران و طراحان گرافیکی چون رویا ادیبان، معصومه رئیسی، کویلان خزمه، سام کشاورزی، احسان ایرانمنش، مریم امیدی، پانته آ کاویانی، درسا مرادی در تولید این آثار مشارکت داشته‌اند.

وی بیان داشت: بیش از ۱۰ جلد کتاب از نویسندگان و شاعران هرمزگانی در مرحله اخذ مجوز است که می توان از مولفان و هنرمندانی چون مریم سیدافقهی، فاطمه بشیرزاده، شیرین دهقان بنادکی، زینب میرزا اسماعیلی، فائقه حسن زاده، الهه فدایی، مهستی رئیس زنور، مهرنوش ایزدپرست، زهرا پورحسن، کاویان میرحسینی و… نام برد.

این نویسنده و شاعر هرمزگانی اضافه کرد: هدف نشر سومیتا از حضور در نمایشگاه ارتباط بیشتر با اهالی هنر و فرهنگ استان و تلاش برای ترویج فزونتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی است زیرا نمایشگاه کتاب جشنی است که هر ساله برای گردهمایی اهالی فرهنگ و دوست داران کتاب برگزار می‌شود و این مساله از تمام وجوه دیگر آن مهم‌تر است.

والا بیان داشت: در یک دهه سال فعالیت مستمر در حوزه نشر به ویژه تولید آثار کودک و نوجوان، حدود صد کتاب از انتشارات سومیتا به چاپ رسیده که در سالهای مختلف، فراوانی چاپ آن‌ها گوناگون بوده است.

به گزارش ایبنا، هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان از ️۲۱ تا ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بندرعباس واقع در خیابان بازرگانی محله امیرآباد برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها