دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
ایلام ظرفیت‌های خوبی در حوزه ادبیات کودک دارد

ایلام- مؤلف و پژوهشگر ایلامی گفت: ایلام ظرفیت‌های خوبی در حوزه ادبیات کودک دارد.

شهریار شادی‌گو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: استان ایلام با بهره‌مندی از ادبیات غنی شفاهی و تنوع گویش‌ها و لهجه‌ها می‌تواند بر غنا و محتوای ادبیات کودک و نوجوان بیفزاید.

مولف کتاب «از گنجه تا دهلی» با اشاره به اهمیت بازنویسی و بازآفرینی از ادبیات شفاهی و کلاسیک گفت: بازنویسی و یازآفرینی خلاق از آثار ادبیات کلاسیک و شفاهی یکی از بهترین منابع برای مربیان قصه گوست که با بهره گیری از آن مفاهیم انسانی و تربیتی را به زبان قصه به جوامع هدف انتقال دهند.

پژوهشگر برتر استان در سال ۱۳۹۹ گفت: یکی از راهکارهای تقویت و بالندگی ادبیات کودکان و نوجوان در استان ایلام برگزاری سمینارها و نشست‌های علمی و تخصصی با مشارکت و همکاری استان‌های همجوار است که می‌تواند نقش مؤثری در جریان‌سازی این نوع از ادبیات در استان ایفا کند.

وی ادامه داد: بهره‌مندی از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ایلام و گروه علمی این دانشگاه می‌تواند به توسعه و غنای ادبیات کودک و نوجوان در استان کمک و دریچه‌هایی تازه به دنیای مخاطبان بازکند.

وی با اشاره به جایگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکیدکرد: کانون که در دهه ۴۰ تاسیس شد، یکی از بزرگترین شبکه‌های توزیع کتاب و تجهیز کتابخانه‌های کودک و نوجوان را دارد که با ارسال کتاب به روستاها و مناطق محروم، نقش مؤثری در عدالت فرهنگی در میان کودکان و نوجوانان ایفا می‌کند.

استادیار دانشگاه فرهنگیان ایلام ادامه داد: خوشبختانه در مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام، ظرفیت‌های خوبی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان، قصه‌گویی و بازنویسی و بازآفرینی از شاهنامه و ادبیات کلاسیک و بومی وجود دارد که می‌توانند بر ذهن و دنیای مخاطبان و اعضا تاثیر مثبت بگذارند.

وی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، یک مجموعه پویا و تاثیرگذار است و مربیان کانون توانمندی‌های برجسته‌ای در حوزه‌های مختلف و تخصصی دارند و لازم است مخاطبان با فعالیت‌های مربیان و کارشناسان کانون بیشتر آشنا شوند.

به گزارش ایبنا؛ شهریار شادی‌گو، متولد ۱۳۵۶ در ایلام، دکترای زبان و ادبیات فارسی، عضو هیات علمی (استادیار) دانشگاه فرهنگیان ایلام است و بیش از ۲۵ سال سابقه آموزشی و مدیریتی دارد. از او تاکنون بیش از ده‌ها عنوان مقاله علمی پژوهشی و ۱۱ عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف چاپ و منتشر شده است. تدریس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی عضویت در شوراهای علمی و پژوهشی و دبیری محافل علمی و پژوهشگری از تلاش‌ها و فعالیت‌های اوست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها