چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
حق نیم درصدی کتابخانه‎‌ها باید از سوی شهرداری‌ها به‌روز و تسویه شود

بوشهر - فرماندار شهرستان جم با اشاره به لزوم حمایت شهرداری‌های این شهرستان از کتابخانه‌های عمومی، گفت: حق نیم‌درصدی کتابخانه‌ها باید از سوی شهرداری‌های شهرستان به‌‎روز و تسویه شود زیرا این حق قانونی کتابخانه‌های عمومی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، سیدمحمد احمدپور ظهر چهارشنبه در نشست انجمن کتابخانه‌‎های عمومی شهرستان جم گفت: امروز بسیاری از بیماری‎‌های روحی و روانی در جامعه ناشی از فاصله گرفتن از مسائل فرهنگی از جمله کتاب است.

وی افزود: شهرستان جم به‌عنوان یک شهرستان فرهنگی و اهل مطالعه شناخته می‌شود، به همین دلیل باید در حوزه کتاب و کتابخوانی در این شهرستان یک برنامه‌‎ریزی مدون و جدید انجام گیرد.

فرماندار شهرستان جم با اشاره به اهمیت پرداخت سهم نیم درصد درآمد شهرداری‎‌ها به کتابخانه‌ها، تأکید کرد: حق نیم درصد کتابخانه‌ها باید از سوی تمام شهرداری‌های شهرستان به‌روز و تسویه شود، چون این حق قانونی کتابخانه‌های عمومی است.

مدیرکل کتابخانه‎‌های عمومی استان بوشهر نیز در این جلسه با بیان اینکه نقش کتاب در تکامل، پیشرفت و رشد بشر بی‌‎بدیل است، گفت: لازمه ایجاد هم‎‌افزایی در جامعه و استفاده از تجربه، ذوق، استعداد، هنر و فکر دیگران، توجه بیشتر به کتاب است.

حیدر راهب موضوع ترویج کتابخوانی را بسیار مهم معرفی و تأکید کرد: اهتمام به امر کتاب، ترویج کتابخوانی است.

وی با اشاره به برنامه‌‎های فرهنگی و ترویجی کتابخانه‎ های عمومی تصریح کرد: هم‌‎اینک برنامه‎‌های ترویجی بسیاری در کتابخانه‌‎ها برگزار می‌شود، اما باید بیش از این پررنگ شوند.

راهب با اشاره به تنها روستای بالای ۲۵۰۰ نفر بدون کتابخانه شهرستان جم افزود: روستای بهرباغ با توجه به دارا بودن شرایط جمعیتی، فاقد کتابخانه عمومی است و اداره‎‌کل کتابخانه‎‌های عمومی استان بوشهر این آمادگی را دارد که در صورت موافقت دهیاری و فرمانداری با انجام مقدمات لازم و پیگیری زمین از سوی این نهاد، کلنگ آن در سال آینده زمین زده شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با اشاره به اهمیت راه‌‎اندازی کتابخانه سیار برای حومه شهر جم و روستاهای زیر ۲۵۰۰ نفر جمعیت، گفت: اگر شهرداری جم بتواند خودرویی برای این موضوع اختصاص دهد، ما این آمادگی را داریم که منابع و نیروی انسانی آن را تأمین کنیم.

به گزارش ایبنا؛ در پایان این نشست در حکمی از سوی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر، سیده‌طیبه مهدوی مرتضوی به عنوان سرپرست اداره کتابخانه‌‎های عمومی شهرستان جم منصوب و از خدمات و تلاش‎‌های سمیه شادکام تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها