شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
نمایشگاه کتاب دفاع مقدس با عنوان «روایت حماسه»

در کنگره ملی ۲۴۰۰۰ شهید پایتخت، نمایشگاه کتاب دفاع مقدس با عنوان «روایت حماسه» از ۵ بهمن تا ۱۲ بهمن برپاست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ کنگره ملی ۲۴۰۰۰ شهید پایتخت که دبیری آن بر عهده سپاه پاسدان است با نام «دهه شهدایی تهران» از دوشنبه ۲ بهمن آغاز به کار کرده و تا پنجشنبه ۱۲ بهمن ادامه دارد.

برای این کنگره سمفونی اختصاصی تهیه شده و از دست‌نوشته‌های شهدا، کارهای نرم افزاری و ۴۸ عنوان کتاب ویژه شهدای تهران که عمدتاً شهدای ملی هستند رونمایی خواهد شد. کنگره شهدای پایتخت از اوایل سال ۱۴۰۰ کار خود را آغاز کرد و در این راستا ۲۸ کارگروه موضوعی و قشری فعالیت خود را کلید زدند. هدف از برگزاری کنگره هم ترویج مکتب شهدا و مقاومت در سطح کشور است.

نمایشگاه کتاب دفاع مقدس هم از پنجم تا دهم بهمن با عرضه بیش از هزار عنوان کتاب در باغ کتاب تهران برپاست.

مراسم نهایی و اصلی شهدا که در روز یازدهم بهمن ماه در مجموعه ورزشی آزادی در سالن ۱۲ هزار نفری از صبح آغاز می‌شود

از ۲۴۰۰۰ شهید پایتخت ۵۶۰۰ شهید دانش آموز، ۲۵۰۰ شهید اصناف و بازاریان و کسبه، ۵۶۱ بانوی شهیده داریم که آخرین آن‌ها شهید فائزه رحیمی دانشجوی دانش دانشگاه فرهنگیان و نیروی جهادی در گروه های جهادی بود که در حادثه تروریستی کرمان به‌شهادت رسید.

۵۸۰ شهید طلبه و روحانی که در بین تمام اقشار جامعه بیشترین شهید را به نسبت جمعیت جامعه خویش به خودشان اختصاص دادند و بسیاری از اقشار دیگر که شهدای قابل توجهی را تقدیم کردند؛ شهدای دوران مبارزه انقلاب اسلامی، شهدای دوران پیروزی انقلاب اسلامی، شهدای دوران دفاع انقلاب، شهدای مدافع حرم، مدافع امنیت، شهدای مدافع سلامت، شهدای جهادگر، شهدایی عرصه علم و فناوری و دانشمند ما و شهدای ترور در تهران ما به ویژه در سال ۶۰ که البته تا همین روزها نیز ادامه دارد.

مراسم نهایی و اصلی کنگره ۲۴۰۰۰ شهید تهران بزرگ که صبح روز یازدهم بهمن ماه در در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها