سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷
«فتح ربانی و فیض رحمانی» ترجمه شد

زنجان - کتاب «فتح ربانی و فیض رحمانی» نوشته عبدالقادر گیلانی توسط «امیرحسین الهیاری»؛ مترجم متون کلاسیک و معاصر عرب ترجمه و روانه بازار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، «کتاب فتح ربانی و فیض رحمانی» نوشته عبدالقادر گیلانی با تحقیق، ترجمه و مقدمه امیرحسین الهیاری توسط نشر مولی به چاپ رسید.

امیرحسین اللهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا در زنجان با اشاره به جزئیات کتاب منتشر شده گفت: کتاب چاپ شده شامل آثاری از مواعظ و نصایح عبدالقادر گیلانی است.

این نویسنده ابهری افزود: محتوای کتاب در ارتباط با حکمت‌ها و پندهایی مفید برای افرادی است که قصد مطالعه دارند.

وی با اشاره به اینکه در این کتاب عرفان حقیقی از دیدگان بزرگان مورد بررسی قرار گرفته است، اضافه کرد: همچنین در این کتاب حکایات تاثیرگذار در همین رابطه آورده شده است.

اللهیاری در تشریح شخصیت محوری این کتاب گفت: همانطور که در مقدمه کتاب هم ذکر شده؛ عبدالقادر یکی از روستاهای گیلان فومنات فعلی به دنیا آمده است.

این نویسنده با اشاره به اینکه عبدالقادر از نوادر صوفیه در زمان خودش بوده است، اضافه کرد: به علت شخصیتی که عبدالقادر داشته در مسجد، مدرسه و خانقاه از جایگاه مستحکمی برخوردار بوده است.

اللهیاری گفت: شخصیت عبدالقادر بیشتر مفهوم محور و شاگرد پروربوده است؛ به همین خاطر افراد زیادی جذب وی می‌شدند.

امیرالحسین اللهیاری از نویسندگان ابهری است که تاکنون آثار زیادی را به چاپ رسانده و ترجمه کرده است.

«تاریخ ادبیات معاصر عرب کمبریج»، ترجمه کتاب «الاسرا الی المقام الاسری» نوشته ابن عربی با عنوانِ «نامه ی سریانیه»، ترجمه کتاب «تدبیرات الهیه» ابن عربی «بر چکاد چکامه عشاق: ترجمه دیوان ابن فارض مصری به شعر فارسی»، «کتاب مواقف و مخاطبات» اثر محمد بن عبدالجبار نفری، ترجمه به شعر فارسی «ترجمان الاشواق» ابن عربی با عنوان «عشق را زبانی دگر» از آثار این مترجم است.

«عنقا مغرب فی ختم الاولیا و شمس المغرب» از ابن عربی، «الکتاب» ادونیس، رمان‌های «گاه ناچیزی مرگ» اثر محمد حسن علوان، ترجمه منظوم «تائیه کبری» اثر ابن فارض، ترجمه «کتابِ صد و یکشب»، ترجمه حیدربابای شهریار به شعر فارسی به نام «سلام بر حیدر بابا» نیز از دیگر آثار به چاپ رسیده توسط این نویسنده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها