شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
نمایش «هملت» به روایت مصدق در گرگان به روی صحنه می‌رود

گلستان- نمایش «هملت» اثر ماندگار ویلیام شکسپیر با بازنویسی، طراحی و کارگردانی فرشید مصدق، میزبان دوستداران هنرنمایش و ادبیات کلاسیک در گرگان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، نمایش «هملت» از آثار تراژیک تاریخ ادبیات نمایشی جهان که به قلم ویلیام شکسپیر در سال ۱۶۰۲ میلادی به رشته تحریر درآمده است، با بازنویسی، طراحی و کارگردانی فرشید مصدق از چهره‌های نام‌آشنا در عرصه ملی، دانش‌آموخته تئاتر و دارای درجه یک هنری، از دوم بهمن‌ماه سال جاری در سالن اصلی تالار فخرالدین اسعد گرگانی به روی صحنه می‌رود.

نمایش هملت به روایت فرشید مصدق تا ۱۲ بهمن‌ماه در ساعت ۱۸ میزبان دوستداران هنر نمایش است و در آن بازیگرانی چون مهدی کاویان، حمیدرضا میرزایی، فلورا رضایی، علی‌اصغر کیانی، محمد کر، رها شکری، سارا ثاقب، محمد نقابی، محمدعلی نوپرور، پویان سهرابی، حمید عادلی، کمال جعفری، نیایش رضایی، علی حبشی، رؤیا قاسمعلی و مهدی عمادی نقش‌آفرینی می‌کنند.

به گزارش ایبنا، تراژدی هملت، پیچیده‌ترین و فلسفی‌ترین نمایشنامه شکسپیر است و از شخصیت‌ها و بازیگران بسیاری برخوردار بوده و در آن عناصر متضاد و متناقض چنان درهم‌آمیخته‌اند که این اثر را نه‌تنها به‌صورت یک اثر ادبی، بلکه به‌صورت یک اثر فلسفی می‌توان و باید در نظر گرفت.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جمشید RU ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    خوشحالم از اینکه دوست عزیز و بزرگوارم آقا فرشید مصدق یکی از بهترین کارگردان های تتاتر کشور و تحصیل کرده در این رشته.. توانسته این کار بزرگ را با توانمندی ها که در این زمینه با سوابق روشتی در ایشان سراغ دارم.. باعث سربلندی برای هنر دوستان نمایش در سراسر استان گلستان بویژه شهرستان گرگان شود .با احترام : جمشید کازرونی _ کوچکترین شاگرد ش در تالار فخرالدین اسعد گرگانی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها