یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
زهرا سعیدی چه کتابی می‌خواند؟/ کتاب را به سلیقه خودت انتخاب کن

زهرا سعیدی بازیگر سینما و تلویزیون که نویسنده ادبیات نیز هست، گفت: انتخاب کتاب بیشتر به سلیقه فرد ربط دارد. من از خواندن کتاب‌های مستند لذت می برم که به من نکاتی را بیاموزد که درباره‌اش کم می‌دانم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ زهرا سعیدی علاوه بر بازیگری، دستی هم در نوشتن دارد و رمانی با نام «بی‌دل هوا» را چاپ کرده که دربارهٔ تأثیر جنگ هشت ساله ایران و عراق بر روی خانواده‌ها و زنان است.

این بازیگر در گفت‌وگو با ایبنا با تاکید بر ضرورت مطالعه برای اهالی فرهنگ و هنر گفت: ربط کتاب و اهالی سینما مانند ربط آب و گیاه است زیرا نمی توان بدون مطالعه فیلم ساخت بر همین اساس باید مطالعه و کتابخوانی یکی از اولویت های زندگی هر هنرمندی باشد.

زهرا سعیدی در خصوص کتابی که هم اکنون در حال مطالعه آن است، بیان کرد: از چند روز قبل مطالعه کتاب شرق شناسی ادوارد سعید را شروع کرده و هنوز به اتمام نرسانده‌ام.

وی در رابطه با این کتاب توضیح داد: نویسنده آن به تفصیل بیان می کند که چگونه شرق تحت سلطه غرب قرار گرفت و از نگاه آنان مورد قضاوت قرار گرفت؛ سعید گسترش شرق‌شناسی را همراه با گسترش استعمار اروپاییان می‌داند.

این بازیگر در رابطه با کتاب هایی که مطالعه کرده و در ذهنش مانده است، توضیح داد: «شازده کوچولو» اثر آنتوان سن تگزوپری، «وضعیت آخر» اثر تامس هریس، «جان شیفته» اثر رومن رولان، … و از جمله کتاب‌هایی است که مرا آموختند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به کاربران مطالعه چه کتاب هایی را پیشنهاد می‌دهید، گفت: انتخاب کتاب بیشتر به سلیقه فرد ربط دارد. من از خواندن کتاب‌های مستند لذت می برم که به من نکاتی را بیاموزد که درباره‌اش کم می‌دانم.

سعیدی در رابطه با کتاب های خودش نیز افزود: کتاب دوم من اسمش «سومین پر سیمرغ» که یک رمان تحقیقی‌پژوهشی است.

زهرا سعیدی زاده ۵ اسفند ۱۳۳۱ در آبادان بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی بیشتر با بازی در سریال مریم مقدس شناخته شده‌است. از دیگر فیلم ها و سریال هایی که وی در آنها نقش آفرینی کرده می توان به یوسف پیامبر، ستایش، روزهای ابدی، ملک سلیمان و… اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها