جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
کتاب‌های «نشانی» و «آبی‌تر از آسمان» در اردبیل رونمایی شد

اردبیل- دو کتاب با عنوان‌های «نشانی» و «آبی‌تر از آسمان» با محتوای مجموعه داستان و اشعار اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، این دو کتاب ۲۱ دی ماه همزمان با مراسم گرامیداشت شهدای جنایت تروریستی کرمان در چهارمین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی با عنوان «در سوگ لاله» در کانون استان اردبیل رونمایی شد.

در این مراسم ملیحه ملک‌زاده فرد، مدیرکل کانون پرروش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با اشاره به اقدام جنایتکارانه عوامل تکفیری و صهیونیستی در به شهادت رساندن جمعی از هموطنان مظلوم و بی‌گناه در گلزار شهدای کرمان، گفت: در ترس دشمن از نام حاج قاسم همین بس که تحمل زائران مزارش را هم نداشتند و این عمل تروریستی سندی بود که نشان داد با وجود سپری شدن چهار سال از شهادت آن سردار عزیز، هنوز نام و مکتبش بسیاری از معادلات دشمن را در منطقه و جهان را به هم می‌ریزد.

ملک‌زاده فرد بابیان اینکه شهادت فیض عظیمی است که قسمت هرکسی نخواهد بود، اظهار کرد: جمعی از هم‌وطنان به‌خصوص کودکان و نوجوانان مظلومی که در این رخ داد به شهادت رسیدند، در مسیر عهد و پیمان با میثاق شهدا گام برداشته بودند و در عهد خود نیز به سعادتدست یافتند.

مدیرکل کانون پرروش فکری کودکان و نوجوانان استان با عنوان اینکه علی‌رغم پایان جنگ تحمیلی، دشمن هنوز از فکر تجاوز به کشور عقب ننشسته است، بیان کرد: جان‌فشانی نیروهای مخلص و مومن کشور در پایداری امنیت و حفظ نظام اسلامی هنوز ادامه دارد و ما آرامش خود را مدیون برقراری روحیه ایثار و شهادت و قطره‌قطره خون شهدا و جانبازان هستیم.

وی افزود: ما هم برای صیانت از آرمان‌های شهدا، اعتلای ارزش‌های اسلامی و پاسداری از میراث انقلاب، عهد و پیمان می‌بندیم تا فکر، قلم، هنر و هر آنچه را که می‌آموزیم در این مسیر به کار گرفته و عملی کنیم.

سردار غلام عسگر کریمیان، فرمانده سابق سپاه عاشورا نیز در این مراسم بابیان اینکه بیگانه ستیزی و مبارزه با نظام سلطه یکی از اهداف انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: رهایی از یوغ سلطه‌گران خارجی و ایستادگی در برابر استبداد، از آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران بود که به برکت خون شهیدان و مجاهدت مجاهدان، این کار به ثمر نشست.

این فرمانده دفاع مقدس با تصریح کرد: دشمن با به راه‌انداختن جنگ تحمیلی، مسائل تجزیه‌ای و جریان‌های ایدئولوژیک تلاش کرد تا ثمره مبارزات مردمی در نهضت انقلاب اسلامی را تضعیف و نابود کند که ملت ایران ایستادگی کردند.

کریمیان با تأکید بر اینکه دشمن امروز وارد نبرد پیچیده فرهنگی، شناختی و ادراکی شده است، بیان کرد: تلاش دشمن در این جنگ تأثیرگذاری بر اذهان و ادراکات ماست و برای ایستادگی در برابر این تهاجم نیاز به تربیت داریم.

وی تربیت و تعلیم را دو بال مهم در شناخت مسائل اجتماعی توصیف کرده و یادآور شد: امر تربیت از دوران طفولیت شروع می‌شود و در کنار همه عوامل تأثیرگذار، مجموعه‌های فرهنگی به‌ویژه کانون پرورش فکری، مأموریتی مهم و خطیر بر عهده دارند تا با توجه به فرهنگ بومی و محلی و فرهنگ اسلامی، در فراهم ساختن زمینه رشد و پرورش نسل آینده‌ساز کشور تلاش کنند.

این فرمانده دفاع مقدس ادامه داد: پمپاژ روحیه ناامیدی در قشر جوان و نوجوان کشور از رویه‌های دشمن در تضعیف این نظام است که تقویت نقاط قوت و رفع کاستی‌ها برای بی‌اثر کردن نقشه دشمن ازجمله راهکارهاست و استفاده از زبان فرهنگ و هنر در این خصوص کارساز است. وی افزود: سوق دادن کودکان به فعالیت‌های فرهنگی، روحیه اجتماعی آن‌ها را تقویت کرده و ذهنشان را نسبت به اتفاقات پیرامون روشن می‌کند.

کریمیان با اشاره به اینکه ما از منابعی غنی و ارزشمند از علوم انسانی بهره‌مند هستیم، اظهار کرد: دشمن می‌خواهد با برنامه‌های ظاهری و جذابیت‌های دنیوی برای ایجاد بحران هویتی، در عمق اندیشه‌های جوانان ما نفوذ کند که نیاز است ضمن آشنا کردن فرزندانمان با تمدن غنی ایران اسلامی به آن‌ها یاد دهیم تا به فرهنگ و گذشته خود افتخار کنند.

کریمیان با اشاره به اینکه در حوزه نشر ادبیات ایثار و مقاومت کار ارزشمندی را در کانون استان اردبیل شروع شده است، یادآور شد: قرار است مفاهیم مقاومت و جریانات دوران طلایی و پرافتخار دفاع مقدس که در آن دوران از شرف، مرزها، فکر و اندیشه‌ی خودمان دفاع کردیم، در قالب داستان و قصه برای بچه‌ها نقل شود تا این نسل، شهدا و ایثارگران را بشناسند و بدانند آنان سختی نفس کشیدن را به جان خریدند تا ما در مسیر آبادانی این مرزوبوم به‌راحتی نفس بکشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها