شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
«صبح اعدام» اقتباس از مستندات تاریخی است/ روح آزادگی طیب در سینما جریان پیدا خواهد کرد

تهیه‌کننده فیلم «صبح اعدام» بیان کرد: ذات سینما همیشه قصه‌گو است و به دلیل این ذات انکارناپذیر سینما، به نظر من فیلم‌سازی اقتباسی بهترین راه برای رسیدن به بنیان اصلی سینما یعنی جذابیت‌های بصری و سرگرمی است.

علی شیرمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به اقتباس در سینما پرداخت و از پروسه تولید این فیلم گفت: فیلم بر گرفته از مستندات تاریخی و پژوهش محور است. به همین دلیل بسیار به واقعیت نزدیک است. از آن‌جا که بهروز افخمی کارگردان قصه‌گوی سینمای ایران است، این فیلم را نیز به سبک روایت‌های قصه موابانه خاص خود، از آنچه اتفاق افتاده روایت کرده است.

وی افزود: ذات سینما همیشه قصه‌گو است و به دلیل این ذات انکارناپذیر سینما، به نظر من فیلم‌سازی اقتباسی بهترین راه برای رسیدن به بنیان اصلی سینما یعنی جذابیت‌های بصری و سرگرمی است. فیلم «صبح اعدام» هم اقتباس از مستندات تاریخی است و برپایه مستندات موجود در تقویم تاریخ ساخته شده و اکثریت این اتفاقات بر پایه گزارش‌های خبرنگار وقت کیهان که در صحنه حضور داشته، روایت شده است.

تهیه‌کننده سینما تصریح کرد: بعد جذاب شخصیت طیب بروز روح آزادی و آزادگی در اجتماع است که تمام تلاش ما در این فیلم، نمایش صادقانه روح آزادی بود. عنصر گرانبهایی که بروز و نمود عینی و مصداقی‌اش در ادبیات ما همچون شهدای این خاک پر گوهر، هم به شکل اساطیری و هم به شکل قهرمانان حقیقی ملی و میهنی وجود دارد. امید که به لطف خداوند متعال به مقصد و مقصود نزدیک شده باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط