پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
مکتب شهید قاسم سلیمانی نشان از تاثیرگذاری و فعالیت‌های مهم او دارد

کردستان _ فرماندار سنندج با اشاره به جایگاه والای سردار دل‌ها در نزد مقام معظم رهبری، گفت: مکتب شهید قاسم سلیمانی عنوان ارزشمندی است که که به نام او زده شده و این امر نشان از تاثیرگذاری و فعالیت‌های مهم ایشان در دفاع از اسلام و انقلاب دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، حسن عسکری پنجشنبه در ویژه برنامه «شهید القدس» که با حضور جمعی از مسئولان و شاعران و نویسندگان در سالن اجتماعات اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان اظهار کرد: تقابل حق و باطل جزئی جدایی ناپذیر از تاریخ بشریت است.

وی با بیان اینکه این تقابل و دشمنی همواره وجود داشته و تا روز قیامت ادامه دارد، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی غلبه حق بر باطل بود و مردم مظلوم ایران بر علیه استکبار جهانی و عوامل دست نشانده آن‌ها در کشور قیام کردند و این گونه حکومت ظلم شکست خورد.

فرماندار سنندج عنوان کرد: دو سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تهدید بزرگی به نام جنگ بر ملت ایران تحمیل شد و امام خمینی (ره)، رهبر کبیر انقلاب با هنرش این تهدید بزرگ را تبدیل به فرصتی برای پرورش انسان های شجاع و قهرمان کرد که در تمام جهان شناخته شده اند.

مکتب شهید قاسم سلیمانی ر نشان از تاثیرگذاری و فعالیت‌های مهم او دارد

عسکری ادامه داد: سردار شهید قاسم سلیمانی کسی بود که ۴۰ سال از از عمر با عزتش را در راه دفاع از اسلام و اعتلای انقلاب اسلامی صرف کرد و قهرمانانه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی با اشاره به جایگاه والای سردار دل‌ها در نزد مقام معظم رهبری، تصریح کرد: مکتب شهید قاسم سلیمانی عنوان ارزشمندی است که که به نام او زده شده و این امر نشان از تاثیرگذاری و فعالیت‌های مهم ایشان در راه دفاع از اسلام و انقلاب دارد.

عسکری اضافه کرد: شهید قاسم سلیمانی کسی بود که از تمامی خصایص و لذات دنیوی برای رسیدن به اهداف متعالی صرف نظر کرد و اخلاص از مهم‌ترین ویژگی‌های و شاخص‌های وی بود.

کتابخانه‌های عمومی نقش تاثیرگذاری در معرفی و آشنایی نسل جوان با مکتب سلیمانی دارد

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این مراسم با اشاره به شخصیت والای شهید قاسم سلیمانی، گفت: ایشان شخصیتی اثرگذار و انقلابی بودند و الگوی بسیار مناسبی برای همه اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان به شمار می آیند. جامعه باید با ویژگی های شخصیتی و همچنین فعالیت‌ها و اقدامات و مکتب اثرگذار وی آشنا شود و در همین راستا نقش کتابخانه‌های عمومی بسیار مهم و تاثیرگذار است.

مکتب شهید قاسم سلیمانی ر نشان از تاثیرگذاری و فعالیت‌های مهم او دارد

معصومه حسنی خونسار، با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع به مناسبت بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، عنوان کرد: در تمام کتابخانه های عمومی استان، برنامه‌های متنوعی در زمینه های مختلف و با محوریت شهید قاسم سلیمانی برگزار می‌شود که نشست‌های کتاب خوان، بازنمایی کتاب، عصر شعر و همچنین معرفی کتاب برخی از این برنامه‌ها است.

امیر خالد امامی راد، مدیر کانون بازنشستگان ارتش در استان کردستان نیز در ادامه به درایت، رشادت، مقاومت، ایثار و فداکاری شهید سردار قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: به واسطه تدبیر و شجاعت وی، اقتدار منطقه‌ای ایران تثبیت و توطئه‌های تروریست‌های تکفیری زاییده آمریکا و رژیم صهیونیستی مضمحل شد.

علیرضا شیخ جعفری و حمدالله عبدالملکی از شاعران آئینی استان در ادامه ویژه برنامه «شهید القدس» در کردستان، اشعاری در وصف رشادت ها و ایثارگری های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برای حاضران قرائت کردند.

معرفی کتاب «از چیزی نمی ترسم» توسط زیبا عبدالملکی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قروه، نقاله خوانی توسط بیتا شهبازیان از اعضای فعال کتابخانه عمومی شهید مدرس قروه، خاطره گویی همسر شهید سردار شکیبا سلیمی از شهدای کردستان، تجلیل از همسر سردار شهید حاج شکیبا سلیمی و همچنین پخش کلیپ از بخش های دیگر این ویژه برنامه بود.

مکتب شهید قاسم سلیمانی ر نشان از تاثیرگذاری و فعالیت‌های مهم او دارد

در پایان ویژه نامه «شهید القدس» در کردستان، از شاعران آئینی، همسر شهید شکیبا سلیمی و برخی از حاضران و برگزارکنندگان برنامه تقدیر و به مناسبت روز زن و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) از بانوان حاضر تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها