پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
توزیع ۱۲ هزار جلد کتاب رایگان در استان قم / برگزاری نمایشگاه کتاب دین تا پایان سال

قم - رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به فعالیت‌های این اداره در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۱۲ هزار جلد کتاب در استان قم به‌صورت رایگان توزیع شده است.

روح‌الله کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با اشاره به ارتقای سطح آگاهی جامعه و توسعه فرهنگ کتابخوانی گفت: با هدف بالا بردن سطح آگاهی جامعه در زمینه‌های مختلف و ترویج فرهنگ کتابخوانی و همچنین تجهیز کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی اقدام به توزیع کتاب رایگان کردیم. در همین راستا بیش از ۱۲ هزار جلد کتاب ز ابتدای امسال تا پایان آذرماه در سطح استان قم توزیع شده است. امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد تا مراکز فرهنگی و کتابخانه‌ها به کتاب‌های تازه مجهز شوند.

کریمی تصریح کرد: به توجه به درخواست سازمان‌ها و نهادها مبنی بر تجهیز کتابخانه‌هایشان، این کتاب‌های رایگان به مراکزی همچون کتابخانه‌ها، موسسات و نهادهای فرهنگی، مدارس علمیه، آموزش و پرورش و موسسات مردم نهاد اهدا شده است.

رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به سیاست‌های حمایتی این اداره در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری انواع جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی همچون پایتخت کتاب، شبکه مروجان کتاب و کتابخوانی، جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی، جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، از جمله فعالیت‌های ما در این زمینه است.

وی اضافه کرد: تجلیل از چهره‌های فعال و مروجان کتاب و کتابخوانی، رونمایی از کتاب‌های چاپ جدید، و برگزاری نشست‌های شعر و ادب از دیگر برنامه‌های فرهنگی است که در دستور کار اداره قرار دارد.

کریمی درباره برگزاری نمایشگاه کتاب در استان قم، بیان کرد: امسال نمایشگاه کتاب استانی در قم برگزار نشده است اما پیگیر برگزاری و میزبانی نمایشگاه کتاب حوزه دین تا پایان سال ۱۴۰۲ هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها