دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
اجرای ۱۴۰ برنامه همزمان با سالگرد شهادت سلیمانی/ سردار سلیمانی چهره برجسته فرهنگی در جبهه مقاومت است

بوشهر – مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با اشاره به برگزاری بیش از ۱۴۰ برنامه فرهنگی ویژه سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی در استان، تأکید کرد: سردار سلیمانی، یک چهره برجسته فرهنگی در جبهه مقاومت و تمدن نوین اسلامی است.

حیدر راهب با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: شهید سردار سلیمانی، بسیار مردم‌دار و اهل گفت‌وگو با نسل امروز بود. از همین‌رو او الگوی برجسته‌ای برای تربیت و گفت‌وگو با این نسل است که مدیران فرهنگی باید با تأسی از مکتب سردار سلیمانی، با نوجوانان و جوانان امروزی بیشتر ارتباط بگیرند و برای شناخت بهتر آن‌ها تلاش کنند.

وی ادامه داد: مدیران دستگاه فرهنگی همچنین برای بازشناسی سردار سلیمانی به نسل امروزی باید به تبیین شخصیت و آرمان‌ها و نقش‌آفرینی این شهید بزرگ در عرصه مقاومت و دفاع مقدس در قالب برنامه‌های هدفمند و کارشناسی‌شده مبادرت بورزند. شهید سلیمانی، شخصیتی مردمی، کاریزماتیک و معنوی داشت، به همین دلیل به قهرمان ملی مبدل شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر تأکید کرد: امروز سردار شهید قاسم سلیمانی، یک مکتب مهم در عرصه مقاومت و جبهه فرهنگی ماست که بایستی ضمن بازنمایی این مکتب، دیدگاه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی وی به‌شکل گسترده‌ای به نوجوانان و جوانان امروزی بازشناسانده شود. خوشبختانه در حوزه کتاب در باب شخصیت، تفکر، دیدگاه و نگرش، مقاومت و روحیه انقلابی، تدین، ایثار و شجاعت شهید سردار سلیمانی آثار خواندنی و فاخری منتشر شده است که هر کدام از این آثار، مکمل یکدیگر در بازنمایی این شهید والامقام هستند.

راهب با اشاره به انتشار بیش از ۳۵۰ اثر دربارۀ شهید قاسم سلیمانی گفت: با مطالعۀ این آثار بسیاری از ابعاد مغفول‌مانده دربارۀ زیست، اندیشه و مبارزات سلحشورانه و مقاومت‌های شکست‌ناپذیر شهید سردار سلیمانی بر مخاطبان و دوستداران وی آشکار می‌شود و بدین‌طریق مردم به‌ویژه نسل امروزی با رسالت فرهنگی و سیاسی که شهید سلیمانی در این سال‌ها برعهده داشت و در این زمینه به نقش‌آفرینی پرداخته، به‌شکل مستند و جامعی آشنا می‌شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر ادامه داد: در این راستا، ما نیز به‌منظور تبیین شخصیت و اندیشۀ شهید قاسم سلیمانی بیش از ۱۴۰ ویژه‌برنامه فرهنگی را در کتابخانه‌های عمومی استان برای اعضا به‌ویژه نوجوانان پیش‌بینی کرده‌ایم که از ۹ تا ۱۳ دی به مدت چند روز اجرایی می‌شوند.

به گفته وی، برگزاری نشست‌های کتابخوان با موضوع «شهید قاسم سلیمانی»، بازنمایی و معرفی کتاب با موضوع «مقاومت و سردار شهید سلیمانی»، قصه‌گویی برای کودک و نوجوان با محوریت رشادت‌های سردار سلیمانی، جمع‌خوانی کتاب «عموقاسم»، تولید محتوای مجازی با محوریت کتاب‌هایی با موضوع «شهید قاسم سلیمانی»، عصر شعر «شهیدالقدس»، همایش سربازان کوچک، مسابقه نقاشی با موضوع سردار سلیمانی و… مهم‌ترین و شاخص‌ترین برنامه‌هایی است که به‌مناسبت چهارمین سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی در استان بوشهر اجرا می‌شوند.

راهب با تأکید بر اینکه سردار سلیمانی، یک چهره برجسته فرهنگی در جبهه مقاومت و تمدن نوین اسلامی است، افزود: ما در بازنمایی و بازشناسی و الگوسازی شخصیت او باید برنامه جدی و مستمر داشته باشیم. باید غیرت انقلابی و میهن‌دوستی و نقش‌آفرینی شهید سلیمانی را در بازشناسی تمدن نوین اسلام به جهان امروز برای نسل امروزی معرفی کنیم تا آن‌ها به شناخت و درک صحیح‌تر و کامل‌تری از نقش‌آفرینی‌ها و آرمان‌های وی دست بیابند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها