چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۸
۲ کتاب در دانشکده علوم پزشکی شهرستان خوی رونمایی شد

آذربایجان‌غربی - به‌مناسب هفته پژوهش از ۲ کتاب تالیف شده توسط هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی شهرستان خوی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوی، آئین گرامیداشت هفته پژوهش در دانشکده علوم پزشکی خوی و در سالن شهید برگزینی شهرداری خوی برگزار شد.

سردار کریم علی‌نژاد، فرماندار ویژه شهرستان خوی در ابتدای مراسم به حمایت‌های همه جانبه از تحقیقات سلامت تاکید کرد و حبیب زاده، ریاست دانشکده علوم پزشکی شهرستان خوی نیز با بیان اهمیت پژوهش، وضعیت کنونی این حوزه را تبیین کرد.

همچنین همزمان با این آئین از کتاب «مروری بر اصول نظری و عملی مراقبت از انواع زخم‌ها» تالیف نبی اکبرنژاد، عضو هیات علمی گروه پرستاری دانشکده علوم پزشکی خوی رونمایی شد.

۲ کتاب در دانشکده علوم پزشکی شهرستان خوی رونمایی شد

این کتاب در قالب هشت فصل ارائه شده که به آناتومی و فیزیولوژی پوست، تقسیم بندی و ویژگی‌های زخم‌ها، آشنایی با تجهیزات، اصول عملی پانسمان و بانداژ، بخیه، زخم فشاری و پای دیابتیک، سوختگی، پانسمان‌های مدرن و محلول‌های ضد عفونی کننده زخم پرداخته است و قابل استفاده برای دانشجویان و پرسنل حوزه علوم پزشکی و پیراپزشکی می‌باشد و با توجه به گسترش درخواست عموم و علاقه کادر درمان به استفاده از پانسمان‌های مدرن، در کتاب حاضر سعی شده تا یک مجموعه کاربردی و ساده با استفاده از تصاویر با کیفیت در مورد مدیریت زخم در اختیار همکاران قرار گیرد و این کتاب توسط انتشارات مهر امیرالمومنین، چاپ اول ۱۴۰۲ منتشر شده است.

همچنین در ادامه از از کتاب «نکات کلیدی، آماده سازی اتاق عمل و تجهیزات جراحی لاپاراسکوپی» که توسط عباس خلیل‌پور، کارشناس ارشد تکنولوژی اتاق عمل و عضو هیات علمی دانشکده علوم پزشکی خوی ترجمه شده است رونمایی شد.

۲ کتاب در دانشکده علوم پزشکی شهرستان خوی رونمایی شد

این کتاب شامل ۸ بخش است که به توضیح مراحل و ابزار و تجهیزات اعمال جراحی لاپاراسکوپی رایج پرداخته است. لاپاراسکوپی یکی از روش‌های نوین و کم تهاجمی جراحی است که در این کتاب بر آشنایی با اصول اولیه نحوه آماده سازی اتاق عمل و تجهیزات جراحی لاپاراسکوپی برای تکنولوژیست‌های جراحی به‌عنوان عضوی از تیم جراحی اشاره شده است. این کتاب هم توسط انتشارات مهر امیرالمومنین، چاپ اول ۱۴۰۲ منتشر شده است.

به گزارش ایبنا؛ در این آئین از پژوهشگران برتر دانشکده علوم پزشکی خوی با اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها