یکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
نمایشی اقتباسی توسط دانش آموزان روستایی در بجنورد اجرا شد

خراسان شمالی- معلم و نویسنده بجنوردی گفت: دانش‌آموزان مدرسه روستایی « قاسم ارحامی » توانستند با توانمندی منحصر به فردی، نمایشی با اقتباس از کتاب « هر کسی کاری داره » را اجرا کنند.

مهدی کیوان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد اظهار کرد: این نمایش با حضور ۲۱ دانش‌آموز این مدرسه در دو نقش راوی در شغل‌های یک نفره و دو نفره به ایجاد یک اثر هنری و ادبی پرداختند.

وی در معرفی این کتاب افزود: کتاب هرکسی کاری داره به قلم اسدالله شعبانی به رشته نگارش درآمده و ابوالفضل همتی کتاب را تصویرگری کرده است.

کیوان‌زاده مطرح کرد: این کتاب با توجه به نام خود از ترانه‌هایی درباره‌ی شغل‌ها سروده شده است.

وی بیان کرد: نمایش هرکسی کاری داره برپایه درس هفتم کتاب فارسی «پایه‌ی دوم» دبستان و با اقتباس آزاد از کتاب کانونی با همین عنوان، طراحی و در نهایت با اجرایی دیدنی برای همه مخاطبان در مدرسه قاسم ارحامی اجرا شد.

کیوان‌زاده تصریح کرد: مونولوگ‌های آهنگین این اثر برگرفته از قلم استاد اسدالله شعبانی بود که دانش‌آموزان متناسب با متن نمایش با لحنی مناسب به ایفای نقش پرداختند.

وی در پایان با اعلام اسامی بازیگران کودک این داستان اقتباس شده از «کتاب هر کسی کاری داره» خاطرنشان کرد: یاسین رضایی، علی میرشکار، ابوالفضل ارکانی‌فرد، امیر قلی‌زاده، سینا شیردل، امیرعباس میرشکار، حسین رضایی، مرتضی ارحامی، محمدجواد رمضانی، علیرضا بابایی، مهدی وحدانی، سید متین اعلمی، سجاد سلیمانی، طاها ارحامی، یاسین رجبی، عرفان نجفی، علیرضا عمرانی، عرفان اکبری، پارسا عزیزی، امیرعباس رضایی و امیررضا سعیدی دانش آموزان هستند که در این نمایش اجرا داشته‌اند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فاطمه IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    نمایش بی‌نظیری بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها