شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
بررسی تأمین چوب و مشکل نقدینگی کارخانه مازندران در کارگروه کاغذ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بررسی مشکل تامین چوب و نقدینگی کارخانه چوب و کاغذ مازندران در جلسه کارگروه کاغذ و نشر خبر داد.

محمدمهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره مشکل تامین چوب کارخانه چوب و کاغذ مازندران، گفت: هفته پیش در جلسه کارگروه کاغذ و نشر که به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور و نمایندگان وزارت صمت و بانک‌های مختلف تشکیل شد، دو مصوبه برای تامین چوب کاغذ مازندران و رفع مشکل نقدینگی این مجموعه صادر شد.

وی افزود: اکنون هیچ نگرانی از بابت تامین مواد اولیه و منابع مالی برای تولید کاغذ نیست، با تخصیص نقدینگی‌ای که برای مجموعه زاگرس نیز اتفاق افتاد به زودی شاهد افتتاح این کارخانه در استان فارس خواهیم بود.

اسماعیلی با بیان اینکه برنامه ما افتتاح این کارخانه تا پایان سال است، عنوان کرد: ولی ممکن است زاگرس اوایل سال آینده افتتاح شود و در این صورت ۵۰ هزار تن به توان تولید کاغذ تحریر کشور افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به تولید کاغذ کارخانه زاگرس از ضایعات کاغذ، توضیح داد: این موضوع در بحث محیط زیست اهمیت زیادی دارد، از سوی دیگر کارخانه کاغذ سبز در جنوب نیز با استفاده از باگاس نیشکر در خوزستان نیز به‌زودی به جمع تولیدکنندگان کاغذ تحریر خواهد پیوست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها