چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
خوانش اشعار شاخص نخستین گام در تکامل و سرودن شعر است

کرمانشاه- مدرس کارگاه شعر نویسی با اشاره به لزوم استمرار در برگزاری کارگاه‌های آموزشی، نخستین گام در شعر سرایی و تکامل و تقویت این مسیر را خوانش اشعار شاخص دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمانشاه، شامگاه سه شنبه برگزاری کارگاه‌های شعر نویسی برای مدت یک روز به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان کرمانشاه برگزار شد.

در حاشیه برگزاری کارگاه شعرنویسی با ۵۵ شرکت کننده مبین اردستانی به عنوان مدرس این کارگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا اظهار کرد: کاری که در کارگاه در حال انجام است تحلیل زیبایی شناسی در غزل، رباعی و دیگر قالب‌های شعری است تا شاعران حاضر در کلاس در این ساحت قرار بگیرید که یک شاعر بزرگی چگونه شعر را سروده است.

وی با بیان اینکه اکثر شرکت کننده‌ها در کارگاه شاعر هستند، افزود: در این کارگاه به خوانش شعرهای شاخص و معاصر به عنوان نخستین گام و موثرترین امر در سرودن پرداخته و در کنار آن نکات آموزشی موثر در سیر مطالعه و سرودن برای تقویت بیشتر شعر مطرح شد.

این استاد شعر نویسی در کارگاه با اشاره به اینکه شعرهای سروده شده توسط هنرجوها خوانده شد، تصریح کرد: پس از آن نکات کلیدی اشعار سروده شده توسط شرکت کنندگان مطرح و نکات مثبت برای تقویت بیشتر بیان شد.

اردستانی بیان کرد: یکی از نقاط قوت برگزاری کلاس‌های آموزشی و کارگاه‌ها آشنایی علاقه‌مندان با سبک و نحوه نوشتن و سرودن شعر است و بسیاری از افراد علاقه‌مند که برای شروع کار در ابتدا اشنایی با ابتداییات آشنایی ندارند از طریق ایم کلاس‌ها می‌توانند کار خود را آغاز کنند.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به خوبی اهمیت و لزوم برگزاری کارکاه‌های آموزشی را درک کرده، گفت: اهتمام ورزیدن و استمرار دادن به این کارگاه‌های آموزشی در حوزه‌های ادبی به ویژه داستان نویسی و شعری نویسی از الزاماتی است که باید نسبت به آن توجه داشت و برگزاری کلاس‌ها محدود به یک تا دو جلسه نباشد بلکه تقپیت این حوزه و چرورش استعدادها مشروط به آموزش نتیجه بخش خواهد بود.

اردستانی عنوان کرد: برگزاری کارگاه‌های یک روزه زمان زیادی نمی‌برد اما برای نویسنده و پرورش نسل نو در حوزه ادبیات بسیار مهم بوده و این شوق و حس پرورش نو قلمان در بین افراد برگزار کننده در کارگاه یک روزه استان کرمانشاه به چشم خورد و امیدواریم شاهد درخشش هنرمندان و نویسندگان و شاعران این استان در آینده نزدیک باشیم چراکه این استان طرفیت و قابلیت‌های بالایی در حوزه ادبی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط