چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
ظرفیت‌های کرمانشاه مهیای تبدیل به پایتختی کتاب

کرمانشاه- معاون فرهنگی و مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارساد اسلامی استان کرمانشاه گفت: ظرفیت‌های کرمانشاه مهیای تبدیل به پایتخت کتاب شدن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مظفر تیموری در حاشیه برگزاری کارگاه‌های آموزشی که به طور یک روزه و با حضور اساتید کشوری برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری کارگاه شعر و داستان به صورت یک روزه با حضور اساتید برجسته کشوری برگزار شده که با استقبال خوبی از سوی علاقمندان مواجه شد.

وی افزود: یکی از رویکردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل ارشاد اسلامی برگزاری سلسله کارگاه‌های آموزشی با هدف تقویت و شکوفایی استعدادهای استان است که در حوزه‌های مختلف فرهنگی و رسانه‌ای و در رشته‌های مرتبط این کارگاه‌ها برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: کارگاه داستان نویسی دومین دوره تخصصی خود را پشت سر می‌گذارد و سال گذشته اولین دوره آن با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با حضور ۶۰ شرکت کننده برگزار شد و کارگاه شعر نیز امسال برای نخستین بار برگزار شد.

تیموری ادامه داد: با توجه به اینکه روبکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که به سمت برگزاری کارگاه‌های تخصصی برود اعتقاد کا بر این است که یکی از اصول یادگیری آموزش است که بر همین اساس برای نو قلمانی که قصد ورود به عرصه ادبیات دارند برگزاری این کارگاه‌ها بسیار مفید خواهد بود.

وی عنوان کرد: در کارگاه داستان نویسی ۶۰ علاقه مند و در کارگاه شعر نویسی ۵۵ علاقه مند حضور یافته که در پایان کارگاه به شرکت کنندگان گواهینامه اعطا می‌گردد تا در دوره‌ها و جشنواره‌ها و سایر برنامه‌ها از توانایی‌های آنها استفاده شود.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه لزوم استمرار بر برگزاری دوره‌های آموزشی، گفت: یکی از سیاست‌ها ما ادامه‌دار بودن این کارگاه‌ها در قالب دوره‌های تکمیلی‌تر است و با توجه به اینکه استان کرمانشاه ظرفیت و پتانسیل خوبی در حوزه ادبی و داستان نویسی دارد به دنبال پرورش نیروهای توانا خواهیم بود.

تیموری عنوان کرد: ظرفیت و توانایی‌های استان کرمانشاه در حوزه ادبی و داستان نویسی به گونه‌ای است که تلاش‌ها بر این است حرکت استان به سمتی باشد که به عنوان پایتخت کتاب معرفی شود و در این مسیر یکی از آیتم‌ها برای انتخاب پایتخت کتاب سرآمد بودن در حوزه در حوزه‌های نام برده باشد.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت ۴۸۰ جام کتاب و کتابخوانی در استان کرمانشاه، اضافه کرد: به نوعی می‌توان گفت این جام‌ها برآمد این کارگاه‌ها هستند که اکنون با وجود این بازدهی مناسب به دنبال پیشرفت و گسترش توانایی علاقه‌مندان در حوزه‌های ادبی و داستان نویسی و شعر نویسی هستیم.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: عمده ترین هدف در کارگاه‌ها معرفی و شماسایی استعدادهای بالقوه در حوزه ادبیات است و همچنین تقویت انجمن‌های ادبی هستیم که اکنون ۴۸ انجمن ادبی در حوزه شعر وداستان داریم

تیموری افزود: هدف از برگزاری کارگاه‌ها مقدماتی آماده سازی برای شناسایی و معرفی به کارگاه سه روزه در استان تهران با اساتید بیشتر خواهد بود تا بتوانند در عرصه‌های کشوری و بالاتر کسب تجربه و آموزش کنند.

وی در پایان گفت: جشنواره ادبی طراحی شده و با انجام کارها و فراخوان‌ها در سال ۱۴۰۳ این جشنوار برگزار خواهد شد و علاقه مندان می‌توانند دراین جشنواره حضور پیدا کرد و خودشان را محک بزنند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحید قنبری IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    چطوره که شهری سالهاست که کتابخانه ی مرکزی نداره ،به پایتخت کتاب تبدیل میشه.؟؟؟؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها