سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲
«بی‌سیم‌چی دلاور» از راه رسید

گلستان- سید علی کریمیان نویسنده گنبدی با اعلام خبر انتشار کتاب «بی‌سیم‌چی دلاور» گفت: این کتاب برای نخستین بار ویژه شهدای دانش‌آموز کودک و نوجوان شهرستان گنبدکاووس منتشرشده است.

سید علی کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گنبدکاووس، گفت: کتاب «بی‌سیم‌چی دلاور» به نام و یاد «شهید کاظم صادق پور ملک میان» از شهدای شهرستان گنبدکاووس در قالب شعر همراه با تصاویر رنگ‌آمیزی برای مقطع ابتدایی به قلم این‌جانب و تصویرگری امیر حامد پاژتار توسط نشر اهل‌دل روانه بازار نشر شد.

وی با اشاره به اینکه در هفته جاری و در حضور مسئولین و خانواده شهید در محل کانون شهید رجایی اداره آموزش‌وپرورش گنبدکاووس از این کتاب رونمایی به عمل آمد، افزود: شهید کاظم صادق پور ملک میان شهریورماه سال ۱۳۴۷ در شهرستان گنبدکاووس دیده به جهان گشود و سال چهارم هنرستان در رشته کشاورزی بود که از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و ششم بهمن ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسید.

کریمیان ادامه داد: پیکر شهید مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و سال ۱۳۷۵ پس از تفحص، در گلزار شهدای امامزاده یحیی بن زید شهرستان زادگاهش به خاک سپرده شد.

وی سپس با اشاره به اینکه تاکنون ۲۶ جلد کتاب تألیف کرده که ۲۲ مورد از آن‌ها مربوط به شهدای گنبدکاووس و استان گلستان در قالب زندگی‌نامه نویسی، سیره‌نویسی و کودک و نوجوان است، گفت: از زمانی که رهبر معظم انقلاب در یکی از نشست‌های خود تأکید کردند با نوشتن درباره شهدا یاد و خاطر آنان را زنده نگه‌داریم، نوشتن با موضوع شهدا را به‌صورت جدی آغاز کردم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها