جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳
تغییر ذائقه فرهنگی به آرامی و در طول زمان ایجاد می‌شود / ایجاد جریان فرهنگی منسجم با کمک مردم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه تغییر ذائقه فرهنگی جامعه در حال انجام است، گفت: با تولید فیلم‌های مناسب و جریان‌سازی باید این تغییر ذائقه به آرامی صورت بگیرد و تغییر در طول زمان رخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محمدمهدی اسماعیلی در رویداد رسانه‌ای حریر گفت: در وزارت فرهنگ بنای ما استفاده از حضور زنان شایسته در بخش‌های مختلف است و هم اکنون در حال برگزاری آیینی برای تجلیل از خانم مرضیه دباغ با عنوان زن تراز انقلاب اسلامی هستیم.

وی ادامه داد: قضاوت‌ها باید واقع بینانه باشد و ما وظیفه خود را انجام می‌دهیم البته با نقطه مطلوب فاصله داریم اما حوزه فرهنگ یک حوزه کیفی است و تغییر ذائقه فرهنگی جامعه در حال انجام است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با تولید فیلم‌های مناسب و جریان‌سازی باید این تغییر ذائقه به آرامی صورت بگیرد و تغییر در طول زمان رخ می‌دهد. خوشحال می‌شوم که مباحث با صراحت مطرح می‌شود و در این دوره با کمک خود مردم دوره‌ای منسجم در جریان فرهنگی ایجاد خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سخنان یکی از حاضران، تاکید کرد: برخی توقع دارند ما مانند نهادهای نظامی و امنیتی عمل کنیم، اما ما چنین توانی نداریم و باید با تغییرات در مزاج فرهنگی، موضوعات انجام شود.

اسماعیلی اضافه‌کرد: ما مجموعه تولیدی و تنظیم‌گر هستیم، در حوزه تنظیم‌گری در محدوده قوانین فعالیت‌هایی را انجام داده‌ایم و در حوزه تولیدی با تولید فیلم‌های مناسب جریان‌سازی مزاج مردم را انجام می دهیم.

وی با تاکید بر اینکه برخی از ابتدای دولت با وزارت فرهنگ چالش داشتند، یادآور شد: این چالش‌ها به خاطر این است که ما پای مرزها ایستاده‌ایم.

تغییر ذائقه فرهنگی به آرامی و در طول زمان ایجاد می‌شود / ایجاد جریان فرهنگی منسجم با کمک مردم

اسماعیلی ادامه‌داد: بنای ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که فضا را برای حضور عناصر شایسته زنان و زنان فرهیخته آماده کنیم و اسوه‌سازی را در دستور کار قرار دهیم؛ بر این اساس به‌زودی همایش تجلیل از «مرضیه دباغ» به عنوان زن تراز انقلاب اسلامی برگزار و این موضوع ادامه خواهد داشت.

اسماعیلی همچنین گفت: امروز جامعه زنان ما جامعه‌ای فرهیخته است که سرشار از اهالی فکر است که فرصتی مغتنم است. با حضور دلگرم کننده بانوان در دولت امیدوارم شاهد حضور موثر بانوان باشیم.

فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وضعیت تولید فیلم در دوره‌های گذشته با این دوره، گفت: تاکنون ۳۰ فیلم برای حضور در جشنواره فیلم فجر اعلام آمادگی کرده‌اند و مجموعه فارابی که در سال‌های گذشته فقط ۲ فیلم مشارکتی داشت، امسال ۱۷ فیلم برای جشنواره معرفی کرده است که این فیلم‌ها در عرصه خانواده و سرداران دفاع مقدس هستند.

رویداد رسانه‌ای حریر با مشارکت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با رویکرد «تخصصی زن و خانواده» همراه با رونمایی از کتاب عکس با موضوع «سبک زندگی شاد خانواده ایرانی- اسلامی» در فرهنگستان هنر برگزار شد.

همچنین برای این رویداد چهار میز تخصصی با عناوین «زن، رسانه و جنسیت» با مدیریت فریبا علاسوند، «تصویر خانواده ایرانی؛ از واقعیت تا مجاز» با مدیریت سهیلا صادقی فسائی، «اندام واره، خانواده، آرامش، خوشبختی» با مدیریت رضا پورحسین و «سینما؛ تصویر جامعه فردا» با مدیریت مجید شاه حسینی طراحی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها