دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
چهارمین جایزه کتاب سال خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

خوزستان- طی آیینی با رونمایی از پوستر پنجمین دوره جایزه کتاب سال خوزستان ، برگزیدگان چهارمین دوره نیز معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان یکشنبه شب در آیین اختتامیه چهارمین جایزه کتاب سال خوزستان با بیان اینکه هشت عنوان کتاب به مرحله دوم داوری چهارمین دوره جایزه کتاب سال خوزستان راه یافت، اظهار کرد: هر اثر را ۲ داور مورد بررسی قرار دادند و پس از بررسی ۲ عنوان کتاب را در مقام برگزیده و پنج عنوان کتاب را شایسته تقدیر دانستند.

مجید منادی با اشاره به بخش خوزستان شناسی جایزه کتاب سال بیان کرد: ۱۰ اثر به دبیرخانه جشنواره چهارمین دوره کتاب سال خوزستان ارسال شد و پس از ارزیابی داوران خوزستانی سه اثر را برگزیده این بخش معرفی کردند.

وی با تأکید به برنامه‌های متنوع فرهنگی هم‌زمان با هفته کتاب در استان عنوان کرد: جشنواره کتاب مدرسه ما، یک زنگ با نویسنده، اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر خوزستان و برنامه‌های فرهنگی در حوزه کانون‌های مساجد از دیگر برنامه‌های شاخص اجرایی این هفته بودند.

منادی با توضیح اینکه چندسال میزان سرانه مطالعه و مراجعه به کتاب، متناسب با فرهنگ، هنر و تاریخ ما نیست، افزود: این موضوع و برخی از گزارش‌های حوزه کتاب و کتابخوانی، نگرانی هایی را ایجاد کرده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی برنامه‌ریزی در حوزه کتاب را یک ضرورت دانسته و بیان کرد: اگر مطالعه کتاب یک اولویت است باید مجموعه‌ای از کارها و فعالیت‌ها در این حوزه انجام شود.

وی گفت: مطالعه کتاب با شیوه‌های مختلف غیر سنتی از طریق روش‌های جدید فناورانه همگرایی و هم‌افزایی دیگر دستگاه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی را می‌طلبد که در جذب مخاطب و افزایش سرانه مطالعه تاثیر گذار است.

برگزیدگان چهارمین جایزه کتاب سال خوزستان

در ابن مراسم هئیت داوران در بخش علوم کاربردی برگزیدگان این بخش را «منصورمیاحی» و «مهسا لاری بقال» برای کتاب بیماری‌های عفونی پرندگان، و «سیاوش مکتبی» و «حوریه محمدپور مطلق آزما» به کتاب مهم‌ترین باکتری‌های بیماری‌زا اختصاص دادند.

هیئت داوران در بخش زبان کتاب گویش رامهرمزی اثر «نوراله گرشاسبی» را شایسته تقدیر معرفی کردند. و در بخش علوم خالص و نوترکیب کتاب بیوتکنولوژی مولکولی به مترجمان «کریم سرخه» و «رقیه عظیم خانی» را شایسته تقدیر دانستند.

در بخش ادبیات کتاب‌های گیومه در تاریکی اثر «راضیه مقدم» و کتاب «و زیرا که هم‌چنان اثر «افسانه نجومی» به عنوان شایسته تقدیر اعلام شدند.

در بخش تاریخ کتاب پیشینه تاریخی دانشگاه گندی شاپو ر اثر «حسین آذران» شایسته تقدیر شناخته شد.

هئیت داوران در بخش خوزستان شناسی متشکل از «خلیل ناصری»، «علی هاجری» و «امیر فرخ وندی» آثار برگزیده این بخش را به اکرم کوچک زاده برای کتاب تاریخ شوشتر در عصر ساسانی»، شهرام جلیلیان نویسنده کتاب «جسنارهایی درباره تاریخ جندی شاپور» و مسعود سرحدی مولف کتاب فرهنگ ترکیب‌های عطفی در گویش بهبهانی» اختصاص دادند.

در این مراسم از فریبا حیدرپور سرپرست خبرگزاری کتاب ایران ایبنا در خوزستان، مروجان کتابخوانی، فعالان و خادمان حوزه نشر تجلیل شد.

در پایان مراسم پوستر پنجمین دوره کتاب سال خوزستان رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها