شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تکمیل و تجهیز شد

بوشهر - معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از پایان تکمیل و تجهیز کتابخانه مرکزی این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، اکرم فرهادی با اعلام این خبر گفت: در دنیای امروز کتاب و کتابخانه‌ها به‌عنوان چراغ راهنمایی انسان در راستای پیشرفت و توسعه ذهنی و فرهنگی ایفای نقش می‌کنند.

وی سپس به اهمیت کتاب و کتابخانه و تشریح فعالیت‌های کتابخانه مرکزی و اقماری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پرداخت و افزود: خواندن کتاب‌ها به توسعه ذهنی و تفکر کلان کمک می‌کند و می‌تواند مهارت‌های تحلیلی و تفکری فرد را ارتقا دهد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآور شد: کتابخانه‌ها به‌عنوان یک مرجع فرهنگی در کشورهای مختلف شناخته شده‌اند. کتابخانه‌ها به دلیل دارا بودن منابع اطلاعاتی مختلف و همچنین فضایی کاملاً مناسب می‌توانند علاوه بر فراهم آوردن امکان موفقیت در زمینه‌های تحصیلی، زمینه‌ساز بسیاری از ابتکارها و همچنین افکار جدید باشند.

فرهادی تاکید کرد: کتابخانه‌های دانشگاهی از مراکزی محسوب می‌شوند که با توجه به مخاطبان و نوع استفاده کاربران از منابع اطلاعاتی در پی بهره‌گیری از امکانات و فناوری‌های جدید هستند.

به عقیدۀ وی، مهم‌ترین رسالت کتابخانه‌های دانشگاهی، آسان‌سازی دسترسی به آخرین اطلاعات روز جهان است و به عبارتی، اصلی‌ترین رسالت هر کتابخانه‌ای تأمین نیازهای اطلاعاتی کاربران است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در راستای تکمیل مجموعه اطلاعاتی، پردازش صحیح اطلاعات و ارائه صحیح و مطلوب آن به کاربران خاص خود از نرم‌افزار کتابخانه‌ای تحت وب آذرسا استفاده کرده است.

وی گفت: خرید ۸۱۸ نسخه کتاب به مبلغ دو میلیارد و ۹۳۷ میلیون و ۴۲۳ هزار ریال برای کتابخانه مرکزی و اقماری دانشگاه، امانت هفت هزار و ۱۶۷ عنوان کتاب و بازگشت شش هزار و ۹۷۲ عنوان کتاب در بخش امانت کتابخانه‌های مرکزی و اقماری و امانت هفت هزار و ۱۶۷ عنوان کتاب و بازگشت شش هزار و ۹۷۲ عنوان کتاب در بخش امانت کتابخانه‌های مرکزی و اقماری از جمله اقدامات در هشت ماهه اول سال ۱۴۰۲ بوده است.

کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تکمیل و تجهیز شد

فرهادی افزود: هزار و ۱۴۴ نفر از خدمات بخش امانت کتابخانه مرکزی، ۲۷۲ نفر از خدمات بخش امانت کتابخانه بیمارستان شهدای خلیج‌فارس و ۳۵۴ نفر از خدمات بخش امانت کتابخانه دانشکده پزشکی و دندانپزشکی استفاده کرده‌اند.

وی بیان کرد: ورود اطلاعات، فهرست‌نویسی و آماده‌سازی بیش از ۸۸۴ نسخه کتاب فارسی و ۱۲ نسخه کتاب لاتین و ۶۲ عنوان پایان‌نامه جدید و عضویت تعداد ۳۱۸ نفر در کتابخانه مرکزی، ۲۸۴ نفر در کتابخانه بیمارستان شهدای خلیج‌فارس و ۲۵۵ نفر در کتابخانه دانشکده پزشکی و دندانپزشکی از دیگر اقدامات در هشت ماهه اول سال ۱۴۰۲ بوده است.

دکتر فرهادی گفت: تجهیز، زیباسازی و ایجاد امکانات رفاهی و میز مطالعه مجهز به کامپیوتر در سالن‌های مطالعه کتابخانه مرکزی، راه‌اندازی بخش مشاوره اطلاعاتی به منظور ارائه خدمات مطلوب به پژوهشگران، برگزاری ۱۲ کارگاه آموزشی برای اعضای محترم هیئت‌علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و برگزاری هفته کتاب در کتابخانه مرکزی با انجام برنامه‌های مختلف مانند نمایشگاه کتاب، مسابقه کتابخوانی، انتخاب اعضای فعال کتابخانه مرکزی و اقماری دانشگاه و چندین برنامه دیگر نیز از اقدامات در هشت ماهه اول سال ۱۴۰۲ بوده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: همچنین در ۸ ماهه اول سال ۱۴۰۲ ساعت کاری کتابخانه مرکزی دانشگاه تا ساعت ۲۲ و کتابخانه دانشکده پزشکی تا ساعت ۲۱ افزایش و کتابخانه مرکزی در روزهای پنجشنبه و جمعه به منظور افزایش رضایت‌مندی دانشجویان بازگشایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها