شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
جشن ۲۰۰ نفری کتاب در روستای «ابویسان» با ۷۰۰ نفر جمعیت

خراسان‌رضوی – همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی با حضور اقشار مختلف مردم جشن ۲۰۰ نفری کتاب در روستای دوستدار کتاب «ابویسان» بخش هلالی در شهرستان جغتای استان خراسان‌رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، در این برنامه فرهنگی ترویجی که به میزبانی کتابخانه ۴۵ ساله روستا و با محوریت موضوع کتاب و کتابخوانی، اقشار مختلف مردم روستا به همراه مسئولان بخش هلالی همچون دهیار و اعضای شورای اسلامی روستا و میهمانان ویژه مانند امدادگران هلال احمر شهرستان حضور و هفته کتاب و کتابخوانی را گرامی داشتند.

این برنامه با محوریت پاسداشت کتابداران قدیمی و همه کسانی که در شکل‌گیری و رونق کتابخانه مشارکت داشتند انجام و کتابداران و کتابخوانان قدیمی به بیان تجربیات خود پرداختند و نحوه دسترسی به کتاب‌ها و چگونگی جذب افراد به کتابخوانی و فضای قدیمی و دلنشین کتابخانه صحبت کردند.

جشن ۲۰۰ نفری کتاب در روستای «ابویسان» با ۷۰۰ نفر جمعیت

محمدآبادی بخشدار هلالی در این برنامه ضمن تبریک هفته کتاب از کتابخانه ابویسان به عنوان مرکز فرهنگی فعال در شهرستان نام برد که فعالیت های او در سطح استان و کشور چشم گیر بوده است.

وی با اشاره به اجرای طرح باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در بخش هلالی ابراز امیدواری کرد با زحمات کتابخانه ابویسان و بر عهده گرفتن مسئولیت این طرح امیدواریم در کنار ابویسان روستاهای کتابخوان بیشتری در بخش هلالی داشته باشیم.

جشن ۲۰۰ نفری کتاب در روستای «ابویسان» با ۷۰۰ نفر جمعیت

همچنین در ادامه این مراسم فاطمه محفلی عضو فعال کتابخانه شعری با موضوع روستا خواند و علی ابویسانی نیز به بیان تاریخچه کوچکترین ارگ خشتی جهان که در قلب ابویسان است پرداخت و اشعاری را به زبان ترکی در وصف این ارگ زیبا خواند. هستی و کوثر ابویسانی نیز اشعاری از بدیع‌الزمان فروزان‌فر در خصوص کتاب خواندند که مورد توجه حاضرین قرار گرفت و در ادامه مرتضی‌فرهام در خصوص گذشته کتابخوانی در دهه ۶۰ و افتخار آفرینی نوجوانان باشگاه کتابخوانی «استی» در سال‌های ۱۳۹۶و ۱۳۹۷ پرداخت.

اجرای نمایش تنبل کتاب‌نخوان با حضور ۸ عضو فعال کودک کتابخانه، ارائه گزارش عملکرد توسط کتابدار کتابخانه شهدای ابویسان، اجرای گروه سرود ۲۲ نفره سلاله‌های نور با موضوع فرهنگ کتابخوانی، اجرای نمایش با موضوع کتاب، شعرخوانی، قصه‌گویی و حافظ‌خوانی از دیگر برنامه‌های این جشن بود.

جشن ۲۰۰ نفری کتاب در روستای «ابویسان» با ۷۰۰ نفر جمعیت

در جشن ۲۰۰ نفری کتاب در روستای دوستدار کتاب «ابویسان» بخش هلالی در شهرستان جغتای استان خراسان‌رضوی پیشکسوتان کتابداری کتابخانه روستا همچون حاج عباس ابویسانی، حاج احمدابویسانی، حاج محمد آموزگار، حاج غضنفرابویسانی، حاج اسماعیل ابویسانی و مجید ابویسانی و همچنین کتابخوانان اعضای فعال قدیمی مانند حاج علی ابویسانی، حاج محمد ابویسانی، مرتضی فرهام، حسن ابویسانی، علی اصغر ابویسانی و علی راه چمنی حضور داشتند.

به گزارش ایبنا روستای «ابویسان» با حدود ۲۰۰ خانوار و ۷۰۰ نفر جمعیت از روستاهای بخش هلالی در شهرستان جغتای است. شهرستان جغتای در غربی‌ترین نقطه استان خراسان رضوی واقع و دارای حدود ۵۰ روستا است. کتابخانه عمومی شهدای ابویسان که از سال ۱۳۵۷ آغاز بکار کرده است، در سال ۱۳۹۳ در اولین دوره جشنواره روستاهای دوستدار جز ۱۰ روستای برگزیده کشور شد و در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ در دو سال متوالی در جام باشگاه‌های کتابخوانی کشور مقام اول کشور را کسب کرده است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رویا IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    بسیارعالی وتشکر ازهمه بزرگورانی که درگسترش فرهنگ کتاب وکتابخوانی درروستا تلاش مستمرداشتن وتشکر از کتابدارمحترم وفعال این کتابخانه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها