شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳
تاثیر شعر و ادبیات مقاومت در نزدیکی ملت‌های مسلمان / جهان اسلام از یکدیگر الهام می‌گیرند

آذربایجان شرقی- شاعر و ادیب سوریه‌ای با اشاره به تاثیر ادبیات مقاومت در نزدیکی ملت‌های مسلمان گفت: خارج از ارتباطات دولتی، تقویت شعر و ادبیات مقاومت عامل رشد استکبار ستیزی در جهان اسلام است.

سید یوسف صندوق، در حاشیه حضور در نمایشگاه کتاب تبریز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در تبریز، اظهار داشت: شعر و اوبیات محور مقاومت به دلیل ویژگی‌های ضد استعماری و ظلم ستیزی بین جوانان سوری و لبنانی طرفداران زیادی پیدا کرده است.

به گفته وی، جوانان عرب منطقه شام با این اشعار به وجد آمده روحیه مقاومت خود را ارتقا می‌بخشند.

این شاعر سوری ادبیات مقاومت را مهمترین ابزار برای فرهنگ سازی در جامعه دانست و گفت: تربیت هر شاعر و فعال ادبی در ادبیات مقاومت درواقع تربیت یک سرباز در این محور است.

وی جایگاه ایران در تقویت شعر و ادبیات مقاومت را ویژه ارزیابی کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران دارای تجربیات عظیمی در استکبارستیزی است و ادبیات جنگ ۸ ساله هم این حوزه را تقویت کرده است.

سید یوسف صندوق، برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری و تبادلات فرهنگی فی مابین کشورهای اسلامی را یکی از مهمترین ابزار نزدیکی ملل مسلمان دانست و گفت: همکاری شعرا و ادبای هر طرف موجب افزایش هوشیاری جوامع اسلامی در مقابله با توطئه های دشمنان خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط