پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶
رونمایی از کتاب «یک کودک و چند زبان» در نمایشگاه کتاب تبریز

آذربایجان شرقی- کتاب یک کودک و چند زبان به نویسندگی سیده فاطمه مهدوی به همت انتشارات هنر دنیای فردا رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در تبریز، یده فاطمه مهدوی، نویسنده این کتاب در آیین رونمایی از کتاب خود در سرای اندیشه نمایشگاه کتاب تبریز، هدف از نگارش این کتاب را یادگیری زبان‌های مختلف توسط کودک با روش های سرگرم کننده عنوان کرد.

وی گفت: تلفیق روش‌های علمی و عملی در یادگیری زبان آموزش را تسهیل می‌کند.

مهدوی تصریح کرد: با توجه به تجربی بودن موضوع کتاب و لینک کردن آن به منابع علمی نشان می‌دهد کودک می‌تواند قبل از ۷سالگی به ۵ تا ۶ زبان مسلط شود.

نویسنده کتاب یک کودک و چند زبان با بیان اینکه مستعد بودن کودک و توانایی ذاتی او باعث یادگیری زبان می‌شود، افزود: بهترین زمان برای آموزش زبان کودکان بین ۶ماه تا ۶سال است و این دوره بهترین زمان برای آموزش غیر مستقیم محسوب می‌شود.

وی یادآورشد: رمز اصلی در زبان آموزی کودکان این است که ما منابع شنیداری و دیداری مناسب را در اختیار او قرار دهیم.

مهدوی در ادامه گفت: جرقه نوشتن و ارائه همچنین برنامه‌ای در ذهن من بعد از ازدواج و نقل مکان به تبریز و دیدن کودکان تبریزی که در سن مدرسه بدون هیچ آموزشی تا حدودی به زبان فارسی تسلط داشتن رقم خورد.

وی ادامه داد: کم کم با مطالعه در این زمینه اولین کیس عملی دختر خودم شد که از ۲تا ۳سالگی تحت آموزش غیر مستقیم بود و بطرز عجیبی در ۳سالگی تسلط کامل به زبان انگلیسی پیدا کرد.

مهدوی همچنان افزود: من در این کتاب توضیح داده ام که چگونه و از چه ابزارهایی برای آموزش کنونی کودکان می‌توان استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط