پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
تبیین وضعیت فرهنگی و سیاسی سرزمین فلسطین امری ضروری است

آذربایجان‌غربی- نویسنده دفاع مقدس اهل شهرستان خوی گفت: تبیین وضعیت فرهنگی، سیاسی و اجتماعی سرزمین فلسطین از سال ۱۹۴۶ به بعد مهم بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوی، حسین شرفخانلو ظهر پنج‌شنبه در دومین نشست تخصصی گفتمان مقاومت در ادبیات فارسی به همراه بررسی کتاب‌های ترجمه و تالیف به زبان فارسی در حوزه مبارزه با صهونیستم در مسجد سید الشهدا شهر دیزج دیز برگزار شد، به بررسی کتاب‌های «هفت روایت خصوصی از امام موسی صدر» نوشته حبیبه جعفریان و کتاب «دیوار» نوشته حسین وهابیان پرداخت.

وی افزود: تبیین وضعیت فرهنگی، سیاسی و اجتماعی سرزمین فلسطین از سال ۱۹۴۶ به بعد مهم بوده و جنایات رژیم صهیونیسی در این هفتاد سال، انقلاب اسلامی و فعالیت‌های امام موسی صدر و چمران از هسته‌های اولیه مقاومت در جنوب لبنان و سرزمین فلسطین است.

شرفخانلو خاطر نشان کرد: حرکت مقاومت اسلامی به برکت انقلاب اسلامی تقویت شده است.

وی سپس به نقد، بررسی و معرفی کتاب‌های هفت روایت خصوصی و دیوار پرداخته و هر دو کتاب را از آثار ارزشمند و قابل دفاع حوزه مقاومت دانسته است.

شرفخانلو ادامه داد: ارائه اطلاعات دقیق از درون سرزمین‌های اشغالی و بررسی شخصیت امام موسی صدر از زبان نزدیکان از شاخصه‌های اصلی کتاب‌های هفت روایت خصوصی از امام موسی صدر و دیوار است.

تبیین وضعیت فرهنگی و سیاسی سرزمین فلسطین امری ضروری است

هادی درستی، رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی نیز ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان مراسم، گفت: مطالعه و کتابخوانی یکی از راه‌های کسب اطلاعات و افزایش میزان آگاهی در خصوص اتفاقات پیرامون است.

وی افزود: کسب اطلاعات دقیق و ماندگار تنها از طریق مطالعه منابع مناسب به دست آمده و با اشاره به وجود کتابخانه عمومی «۹ دی» در شهر دیزج دیز خواستار استقبال و رونق بخشیدن به کتابخانه در جهت رشد سرانه مطالعه و افزایش میزان آکاهی شهروندان شد.

به گزارش ایبنا؛ حسین شرفخانلو، نویسنده و محقق و فرزند شهید شرفخانلو اهل خوی بوده و آثاری چون قصه قبرستان، شبیه خودش، اشتباه میکنید من زنده ام و درضیه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها