سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴
۷۱ برنامه ویژه هفته کتابخوانی در استان سمنان اجرایی می شود

سمنان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از برگزاری ۷۱ ویژه برنامه استانی در هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت: ترویج مطالعه عمده محور این برنامه ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، محمد طاهریان بعد از ظهر سه شنبه در دیدار جمعی از مسئولان کتابخانه های عمومی استان سمنان به نماینده ولی فقیه در این استان به میزبانی دفتر وی، درباره اقدامات انجام شده در زمینه ترویج مطالعه و کتابخوانی بیان کرد: پروژه خدمات مرجع مجازی در استان سمنان برای اولین بار در سال ۱۴۰۰ و با یک کتابخانه به‌صورت آزمایشی آغاز شد.

وی با بیان اینکه خرسند هستیم که با استقبال پژوهشگران، امروز خدمات مرجع مجازی در کتابخانه‌های منتخب استان ارائه می‌شود، افزود: علاوه بر پایگاه‌های اطلاعاتی ایران نمایه و مگاپیپیر، اشتراک پایگاه اطلاعاتی ایرانداک نیز در برخی کتابخانه‌های عمومی آماده خدمات‌رسانی به پژوهشگران و اعضای کتابخانه‌های استان است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان درباره دسترسی کتابخانه‌ها به پایگاه اطلاعاتی سیویلیکا که دربردارنده مقالات سمینارها و همایش‌ها است، نیز گفت: با توجه به درخواست‌های متقاضیان، دسترسی به این پایگاه، برای نخستین بار در برخی از کتابخانه‌های عمومی کشور به شکل مستقیم فراهم‌شده است.

طاهریان ادامه داد: در این مرحله، برای کتابخانه مرکزی استان در نظر گرفته‌شده که اعضای این کتابخانه می‌توانند منابع موردنیاز خود از پایگاه سیویلیکا نیز درخواست کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان همچنین گفت: سه پایگاه اطلاعاتی مگ ایران، نورمگز و علم نت نیز که مورد درخواست بسیاری از کاربران بوده از امروز به خدمات مرجع مجازی کتابخانه مرکزی سمنان نیز افزوده شده است.

طاهریان بیان کرد: پژوهشگران و دانشجویان از این پس می‌توانند از طریق راه‌های ارتباطی از این کتابخانه منابع خود را به‌صورت رایگان دریافت کنند.

وی در خاتمه از برگزاری ۷۱ ویژه برنامه استانی در هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت: ترویج مطالعه عمده محور این برنامه ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها