جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
کتاب « هنر معلمی » در بجنورد چاپ و روانه بازار کتاب شد

خراسان شمالی- حمید رستمی نویسنده بجنوردی گفت: کتاب « هنر معلمی » در بجنورد به همت انتشارات زبان علم چاپ و روانه بازار کتاب شد.

حمید رستمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد اظهار داشت: کتاب «هنر معلمی» در قطع رقعی و در ۱۳۰ صفحه منتشر شده است.

وی بیان کرد: این کتاب با همکاری و همیاری مرضیه آریا منش در ماه‌های نخستین سال تحصیلی جاری به رشته تحریر درآمده است.

رستمی افزود: کتاب هنر معلمی، به سبک جدید و با شیوه‌ای نوین چالش‌های درسی آموزش ابتدایی را با بازی همراه کرده است.

وی با اشاره به اینکه معلم با بازی در کلاس‌های درس می‌تواند شروع مهیجی را داشته باشد، تاکید کرد: به عنوان ایجاد انگیزه برای تدریس درس یا مرحله‌ای از آموزش میتوان شکلی چالش‌برانگیز و سرگرم‌کننده را همراه با موفقیت به پایان رساند.

رستمی با بیان اینکه بسیاری از بازی‌ها را می‌توان به‌عنوان کانون یک درس در نظر گرفت؛ تصریح کرد: در قالب همین بازی‌ها و فعالیت‌هاست که دانش‌آموز مفاهیم و مهارت‌ها را به آسانی می‌آموزد.

این نویسنده خلاق افزود: دانش‌آموزان به‌نوعی خودشان به خودشان یاد می‌دهند که در لابه‌لای اجرای فعالیت‌ها، با مهارت‌های اجتماعی و حس همکاری با گروه آشنا شوند.

رستمی گفت: بیشتر بازی‌ها نه‌تنها می‌تواند چالش شناختی ایجاد کند، بلکه فرصت‌هایی برای رشد درک اخلاقی و تمرین مهارت‌های اجتماعی فراهم می‌سازد.

وی خاطر نشان کرد: این کتاب خودآگاهی، استقلال و اتکا به خود را در تک‌تک دانش آموزان آموزش که به تقویت ارزش‌ها و نگرش‌های مثبت منتهی می‌شود.

رستمی گفت: این مجموعه در چهار بخش تنظیم که بخش اول فعالیت‌های زبانی مربوط به درس فارسی و نگارش، بخش دوم مربوط به مشکلات آموزشی ریاضی، بخش سوم مربوط به مشکلات رفتاری و اخلاقی دانش آموزان و بخش چهارم مربوط به بازی‌هایی برای تحرک احساس و تقویت نیروی تمرکز است.

وی در پایان اظهار کرد: در انتهای کتاب راهکارهای کلیدی که یک معلم موفق باید از آنها مطلع باشد را به طور ساده و روان بیان کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها