سه‌شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
۱۲ واحد چاپی در استان آذربایجان‌غربی مجوز فعالیت گرفتند

آذربایجان‌غربی- مسئول واحد چاپ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۱۲ واحد چاپی در استان مجوز فعالیت گرفتند که از این تعداد ۵ مورد در شهرستان ارومیه و ۷ مورد دیگر در شهرهای دیگر هستند.

اکبر کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، گفت: وجود صنایع کشاورزی و واحدهای تولید، نیاز به صنعت چاپ در زمینه‌های بسته بندی، تهیه جعبه، مقوا و تبلیغات را اجتناب ناپذیر کرده و این امتیاز بزرگی برای توسعه صنعت چاپ است و ما تلاش می‌کنیم بیشتر فعالیت چاپخانه‌ها استان را به این سمت سوق دهیم.

وی افزود: در این راستا امسال ۱۲ واحد مجوز فعالیت گرفتند و سرمایه‌گذاران بیشتر علاقمند به سرمایه‌گذاری در این موارد هستند و پیش بینی می‌شود کل مجوز تا پایان سال‌جاری به ۲۵ واحد برسد.

کاظمی با بیان اینکه ۴۳۷ واحد چاپی در استان در فعالیت هستند، گفت: از این تعداد ۹۲ واحد چاپ افست، ۲۵۰ چاپ دیجیتال، ۴۳ کارگاه چاپ سیلک اسکرین و تامپو، ۱۵ واحد لیتوگرافی، ۱۶ واحد چاپ فلکسو و هلیوگراور، ۲۱ و احد چاپ صنعتی و کارگاه صحافی پوشش چاپ و سلفون‌کشی است.

مسئول واحد چاپ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: دو هزار و ۱۲۰ نفر در چاپخانه‌های استان آذربایجان‌غربی مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه صنعت چاپ، صنعتی برای اشاعه فرهنگ است، یادآور شد: رونق این صنعت صورت نمی‌گیرد مگر اینکه همپای سایر پیشرفت‌ها رشد آن تسریع شود و وارد عرصه رقابت شویم تا بتوانیم سهم چاپ را در رونق اقتصادی ایران افزایش دهیم.

کاظمی ادامه داد: متقاضیان دریافت مجوز در صورت موفقیت در امتحانات کتبی واحراز صلاحیت فنی (علمی و عملی) توسط اتحادیه چاپخانه‌داران استان به اخذ مجوز تاسیس از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می‌پردازند.

وی در پایان سخنان خود گفت: همچنین جشن صنعت چاپ را هم بزودی در استان با حضور فعالان حوزه صنعت چاپ برگزار خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها