چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۷
پنجمين همايش بين‌المللي دكترين مهدويت

همزمان با فرارسيدن ميلاد منجي عالم بشريت، حضرت حجت‌بن‌الحسن‌العسگري(عج)، پژوهشكده مهدويت موسسه آينده روشن با همكاري برخي از نهادها و سازمان‌ها «پنجمين همايش بين‌المللي دكترين مهدويت» را برگزار مي‌كند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين گردهمايي با حضور جمعي از مسولان، استادان حوزه و دانشگاه با رويكرد «جامعه و دولت زمينه‌ساز، رسالت‌ها و راهبردها» در روزهاي 13 و 14 مرداد ماه برپا خواهد شد.

هدف از برگزاري اين همايش، گردآوري و ارايه مقالات علمي در زمينه مهدويت و پركردن خلاءهاي علمي و پژوهشي عرصه مكتوبات مهدويت با ايجاد بستر تحقيق است.

در اين همايش نيز به رسم دوره‌هاي پيشين، ضمن معرفي و ارايه مقالات برگزيده داخلي و خارجي حوزه مهدويت، از 30 تن از فعالان حوزه مهدويت در زمينه تأليف، خدمات فرهنگي، گسترش فرهنگ مهدويت و افرادي كه از نظر معنوي و مادي در اين زمينه سرمايه‌گذاري‌هاي شاياني داشته‌اند، با عنوان «مهدي‌ياور» تقدير و تشكر مي‌شود.

نخستين روز اين همايش 13 مرداد(سه‌شنبه) با سخنراني رييس جمهوري افتتاح مي‌شود. اين سمينار  به مدت دو روز در سالن اجلاس سران كشورهاي اسلامي در تهران ادامه خواهد يافت.

از ميان 307 مقاله فارسي ارايه شده به دبيرخانه اين مركز 52 مقاله برگزيده و از اين تعداد 16 تا 20 مقاله فرصت ارايه در كميسيون‌ها اين همايش را دارند. از 98 مقاله ارسال شده از 27 كشور خارجي به دبيرخانه همايش حدود 20 مقاله ارايه خواهند شد.

هرسال پس از برگزاري همايش مهدويت، مجموعه مقالات برگزيده ارايه شده، در مجموعه‌اي چهار جلدي منتشر و در اختيار علاقه‌مندان قرار مي‌گيرد. مقالاتي كه در اين مجموعه چاپ و منتشر نشوند نيز با نام صاحب اثر در پايگاه اطلاع‌رساني آينده روشن در اختيار علاقه‌مندان و پژوهشگران قرار خواهند گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط