جمعه ۲۱ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۶
مكاتبات انيشتين و فرويد در نمايشگاه كتاب تهران

كتاب«چرا جنگ؟ بررسي روان‌شناسانه پديده جنگ» (مكاتبات آلبرت انيشتين و روانشناس نام‌دار اتريشي زيگموند فرويد) براي سوم ين بار، همزمان با بيست ‌و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از سوي انتشارات كتاب روشن راهي بازار نشر مي‌شود.\

هرمز همايون‌پور، مدير انتشارات كتاب روشن، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين مطلب اظهار داشت: اين نوشتار كه دربردارنده نامه‌اي از آلبرت انيشتين به زيگموند فرويد و پاسخ اوست، نمونه‌اي از بررسي روان‌شناسانه جنگ است كه پس از جنگ جهاني اول كه از آن به عنوان «جنگ بزرگ» و خون‌بارترين جنگ دنيا ياد مي‌شود، منتشر شد.

وي افزود: پس از اين جنگ، متفكران از خود واكنش‌هاي زيادي نسبت به آن نشان دادند كه يكي از آن‌ها مكاتبات اين دو متفكر در سال 1932 به حساب مي‌آيد كه در آن به علل جنگ، پيامد و بيهودگي آن پرداخته شده است.

همايون‌پور با اشاره به اضافه شدن يك پي‌گفتار در چاپ سوم اين كتاب گفت: اين پي‌گفتار به بيان مطالب مربوط به بازتاب‌ها و واكنش‌هايي كه نسبت به اين اثر در روزنامه‌هاي آلمان صورت گرفت، اختصاص دارد. همچنين اين نوشتار داراي فصلي با عنوان يادداشت‌هاي مترجم، شامل توضيحاتي درباره حوادث و رويدادهايي مي‌شود كه در متن كتاب به آن‌ها اشاره شده است.

وي گفت: اين كتاب داراي چهار بخش با عنوان‌هاي «نداي صلح‌طلبي؛ گفتاري از آلبرت انيشتين»، «نامه انيشتين به فرويد»، «پاسخ فرويد با انيشتين» و «يادداشت‌هاي مترجم» است.

كتاب«چرا جنگ؟ بررسي روان‌شناسانه پديده جنگ» ترجمه خسرو ناقد در شمارگان 1100 نسخه، 86 صفحه و بهاي 9000 ريال همزمان با نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران كه از شانزدهم تا بيست ‌و ششم ارديبهشت‌ در مصلاي تهران برگزار مي‌شود، وارد بازار نشر مي‌شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط