چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۲
امضاي سند همكاري ميان كتابخانه‌هاي ملي ايران و جمهوري آذربايجان

مراسم امضاي تفاهم‌نامه همكاري ميان كتابخانه‌هاي ملي ايران و جمهوري آذربايجان صبح ديروز (20 اسفند) با حضور روساي جمهور دو كشور در نهاد رياست جمهوري ايران برگزار شد.\

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران، اين مراسم در جريان سفر الهام علي‌اف، رييس جمهور آذربايجان به كشورمان براي شرکت در اجلاس سران اکو و با حضور محمود احمدي‌نژاد، رئيس جمهور ايران برگزار شد.
 
ياداشت تفاهم همكاري ميان سازمان اسناد، كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران و كتابخانه ملي جمهوري آذربايجان(م. ف. آخوندوف) به امضاي علي‌اكبر اشعري، مشاور فرهنگي رئيس جمهور و رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران و المار محمد يارف، وزير امور خارجه جمهوري آذربايجان رسيد.

بر اساس اين يادداشت تفاهم، دو كشور در زمينه مبادله كتاب و ديگر منابع كتابخانه‌اي، برگزاري دوره‌هاي آموزشي و سخنراني‌هاي علمي، انجام پژوهش‌هاي علمي مشترك و انتشار مقالات در زمينه كتابشناسي با يكديگر همكاري خواهند كرد.

همكاري در زمينه خدمات فني و مبادله اطلاعات درباره ايجاد مواد الكترونيكي و حفاظت از مواد كتابخانه‌اي، مبادله تجربيات در زمينه فناوري‌هاي كتابداري و همچنين مبادله كارشناس از ديگر مفاد اين تفاهم نامه 11 بندي است. 

بر اساس بند ديگر اين يادداشت تفاهم، دو طرف قرار داد نسبت به برگزاري نمايشگاه در هر يك از كشورها، با هدف آشنايي پژوهشگران با فعاليت‌ها، روش‌ها، خدمات و فرصت‌هاي بالقوه طرف مقابل اقدام خواهند كرد. 

در زمينه بررسي مواد كتابخانه‌اي به ويژه كتاب و نسخ خطي نيز دو كشور در زمينه انتقال نسخه اصلي و يا تصوير آن به طرف مقابل به تفاهم رسيدند. 

همچنين شش سند همكاري ديگر ميان دو كشور ايران و آذربايجان در زمينه‌هاي اجتناب از اخذ مالیات مضاعف، اقتصادى و بازرگانى، آمارى، میراث فرهنگى و پستى به امضاء مقامات دو كشور رسيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط