چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
کتابخانه عمومی ابن سکیت ملاشیه اهواز میزبان کلوچه‌های خدا شد

خوزستان-هم‌زمان با هفته ملی کودک در تور کتابگردی دانش‌آموزان مدارس ملاشیه اهواز در کتابخانه عمومی ابن سکیت ملاشیه اهواز داستان کلوچه‌های خدا توسط قصه‌گوی خوزستانی برای کودکان قصه‌گویی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز ، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اهواز در مراسم جشن کودکانه صبح چهارشنبه در کتابخانه عمومی ابن سکیت در منطقه کم برخوردار ملاشیه اهواز، گفت: این برنامه با هدف انس و الفت کودکان با کتاب در قالب تور کتابگردی و آشنایی کودکان با محیط کتابخانه برگزار شد. 
 
خدیجه مرادی با بیان اینکه اداره کتابخانه‌های عمومی اهواز دغدغه  سوق دادن کودکان به کتاب را دارد ، عنوان کرد: این اداره همواره دغدغه سوق دادن کودکان به سمت کتاب و کتابخوانی را دارد و برای پویایی و زیبایی بخش فرهنگی ، جایگاه یک کتابخانه باید با فضاسازی مناسب و در کنار آن به کار گرفتن نیروی متعهد و دلسوز شکل بگیرد که می‌تواند به توسعه فرهنگ کتابخوانی بیانجامد.
 
وی با تأکید بر اینکه اداره کتابخانه‌های عمومی اهواز دست فرهنگ دوستان را با مهر می‌فشارد، اظهار کرد:  برای رونق بخشی ، زنده‌نگه داشتن و پویایی کتابخانه‌ها باید دستگاه‌های همسویی چون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان به یاری  کتابخانه‌ها بیابند. تا از این طریق شاهد استقبال طیف وسیعی از کتابخوانان در سطح استان قرار بگیریم. 
 
مردای گفت: انتظار ما از شهرداری مناطق این است که در زیباسازی فضای بیرون کتابخانه بکوشند و نیروهای امنیتی شهر و روستا کتابخانه را به عنوان محل امن برای مردم جلوه دهند تا جامعه هدف، اعتمادشان به  کتابخانه‌ها جذب شود.
 
در این مراسم قصه‌گوی خوزستانی با هدف ترغیب و تشویق کودکان به عطوفت و مهربانی داستان کلوچه‌های خدا را برای دانش آموزان قصه‌گویی کرد.
 
رحمانیان با بیان اینکه  داستان به زیبایی و به طور غیر مستقیم، همه  ویژگی‌های خدا را به کودکان یاد می دهد، عنوان کرد: نویسنده در داستان کلوچه‌های خدا تلاش کرده تصویری دلپذیر از خدا در ذهن کودکان ترسیم کند. 
 
وی افزود: نویسنده علاوه بر  نشان دادن زیبایی‌های خداوند نیز، کودکان  را به همه مهرورزیدن  ترغیب کرده است، کاری که خدای مهربان آن را می‌پسندد و به آن ترغیب می‌کند.
 
در این مراسم از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان کتاب به دانش‌آموزان اهدا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها