چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶
آئین پایانی سومین مهرواره نامه نگاری «برسد به دست باران» در اهواز برگزار شد

خوزستان-به مناسبت هفته دفاع مقدس اختتامیه مهرواره استانی نامه‌نگاری «برسد به دست باران» یادمان شهید علی جمالپور در اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، اختتامیه سومین مهرواره استانی نامه‌نگاری «برسد به دست باران» یادمان شهید علی جمالپور، عضو دیرین کانون را ظهر چهارشنبه در تالار اجتماعات این کانون برگزار کرد.

سرپرست اداره کل کانون خوزستان ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و سالروز شکست حصر آبادان در عملیات ثامن‌الائمه (ع) بیان کرد: شهدا شمع محفل تاریخ بشریت هستند و باید الگوی کودکان و نوجوانان ما قرار گیرند. 

حبیب آل‌کرد با بیان اینکه  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در تلاش است برنامه‌هایی همچون یادمان شهدای دشت کربلا، شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعین حرم برای کودکان و نوجوانان برگزار کند،اظهار کرد: این کانون درصدد است ویژگی‌های شخصیتی و اهمیت مقام والای اسطوره‌های اسلام را در ذهن کودکان و نوجوانان که سرمایه‌های اصلی کشورهستند، زنده نگه دارد.

همچنین  مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان نیز  برگزاری مهرواره یادمان شهدا را راهی برای نزدیک شدن به شهدا و برقراری ارتباط قلبی با  آنان عنوان کرد و گفت: دانش آموزان باید با الگو قرار دادن شهدا و بسیجیان راه اسلام، مسیری را که خط و مشی اسلام و حافظ ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است، انتخاب کنند.

مریم مرادی اسکندری با اشاره به زندگی‌نامه شهید محمود مراد اسکندری درخصوص کودکان و نوجوانان بیان کرد: این شهید کانون را نهادی فرهنگی تأثیرگذار در شکل‌گیری شخصیت کودکان معرفی کرد.

رونمایی از پوستر چهارمین مهرواره استانی نامه‌نگاری «برسد به دست باران» یادمان شهیده سهام خیام، خوانش نامه‌های برگزیده سومین مهرواره نامه‌نگاری «برسد به دست باران» توسط اعضا و تقدیر از برگزیدگان، بخش پایانی این رویداد ادبی بود که به آن پرداخته شد.

سومین مهرواره نامه‌نگاری «برسد به دست باران» یادمان شهید علی جمالپور به سرپرستی محدثه الماسی، کارشناس بخش مکاتبه‌ای کانون استان با هدف ارج نهادن به فرهنگ ایثار و شهادت، شناساندن اسطوره‌های ایثار و فداکاری به مخاطبان کودک و نوجوان و همچنین کشف و پرورش استعدادهای ادبی استان برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها