سه‌شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
برگزاری مسابقات فرهنگی ادبی و عصر شعر در زنجان

زنجان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس، مسابقات فرهنگی و ادبی در قالب عصر شعر و مسابقه کتابخوانی در زنجان برگزار می‌شود.

امراله حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، بر ضرورت بهره‌مندی از الگوی دفاع مقدس در حل مسائل کشور، ترویج فرهنگ ایثار و سیره شهیدان، حراست از سبک زندگی ایرانی-اسلامی، تبیین هنرمندانه ارزش‌ها برای نسل جوان و همچنین ضرورت تدوین نقشه جامع علمی دفاع مقدس، وزارت فرهنگ در این تبیین نقش بسزا و وظیفه سنگینی بر دوش دارد.

وی با اشاره به اینکه هر سال در این ایام با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری برنامه‌های متعددی اجرا می‌شود، اضافه کرد: برپایی نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهرستان‌ها، برپایی نمایشگاه عکس، اجرای تئاتر موضوعی دفاع مقدس از جمله برنامه‌های اجرایی در این ایام است.

حسنی ادامه داد: کانون‌های مساجد استان زنجان نیز به تناسب امکاناتی که دارند برنامه‌های فرهنگی و هنری در قالب دلنوشته به شهدا، مسابقه کتابخوانی و همچنین یک خاطره از دفاع مقدس را اجرا می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: حضور یکی از رزمندگان دفاع مقدس و برگزاری نشست با عنوان افتخارآفرینان دفاع مقدس در جمع همکاران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، برگزاری مراسم غبارروبی مقبره شهدا، دیدار با خانواده معزز شهدا، پخش فیلم‌های دفاع مقدس، نمایشگاه تجسمی و عکس، مسابقات فرهنگی ادبی در سطح مدارس و مساجد و مراکز تابع از اهم برنامه‌های این نهاد فرهنگساز خواهد بود.

وی ادامه داد: رونمایی از کتب ویژه دفاع مقدس به چاپ رسیده در شش ماه اول سال جاری، برگزاری نشست ادبی با موضوع ادبیات پایداری، پخش فیلم و کلیپ شعرخوانی شعرای استان با محوریت دفاع مقدس در فضای مجازی، ایجاد ستون ویژه روایت دفاع مقدس در نشریات استان نیز از سایر برنامه‌های اجرایی در این ایام است.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها