دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳
ثبت ۸۵ درصدی کتب دانش‌آموزان خراسان شمالی برای سال تحصیلی جدید

خراسان شمالی - مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی گفت: ۸۵ درصد از کتب دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید ثبت سفارش شده است.

ابوالقاسم اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد، اظهار کرد: تعداد دانش‌آموزان ثبت نام کننده در سامانه یکپارچه دانش‌آموز (سیدا) که ثبت سفارش کتاب‌های خود را نهایی کرده‌اند ۱۶۷ هزار نفر هستند.
 
وی با اشاره به دلایل به تاخیر افتادن ثبت سفارش‌ها گفت: دلایلی از جمله مهاجرت، انتقالی، ترک تحصیل و آزمون مجدد برای گذرندان پایه تحصیلی از عموده‌تربن عوامل تاخیر در ثبت سفارش‌ها بوده است.
 
اکبری افزود: پیش بینی ما از تعداد ثبت‌نام کنندگان دانش‌اموز در این سامانه ۱۹۶ هزار است؛ اما نکته مهم این است که انتظار می‌رود ثبت‌نام‌ها و سفارش‌ها‌ی قطعی کتاب هر چه سریعتر انجام شود.
 
وی در پایان تصریح کرد: هزینه کتاب‌ها در پایه اول ابتدایی ۴۷ هزار تومان، پایه دوم ۵۳ هزار تومان، پایه سوم تا پایه پنجم ۵۸ هزار تومان، پایه ششم ۶۹ هزار تومان، پایه هفتم پسران ۱۱۴ هزار تومان، پایه هفتم دختران ۱۱۶ هزار تومان، پایه هشتم پسران ۱۰۰ هزار تومان، پایه هشتم دختران ۹۸ هزار تومان و پایه نهم پسران و دختران ۱۰۴ هزار تومان در نظر گرفته شده است و در مقطع متوسطه دوم با توجه به اینکه رشته‌های تحصیلی و تعداد کتاب‌ها متفاوت است، رقم دریافتی برای خرید کتاب با یکدیگر تفاوت دارد که متوسط قیمت‌ها در بیشترین میزان به ۱۴۲ هزار تومان می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها