چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
استان خراسان شمالی میزبان مسابقات سراسری قرآن کریم در آذرماه سال جاری

خراسان شمالی- رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: استان خراسان شمالی میزبان مسابقات قرآن کریم در بخش‌های مختلف در آذرماه سال جاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد، صبح چهارشنبه در جلسه هماهنگی مسابقات سراسری قرآن کریم در استان خراسان شمالی، حمید مجیدی مهر ،رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: علیرغم حضورم در چهارده دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به عنوان عوامل اجرایی به یقین می‌گویم که هیچ دوره‌ای به اندازه این دوره، مجموعه‌ عوامل اجرایی را همراه و هماهنگ ندیدم‌.
 
وی خاطر نشان کرد: پیگیری و حضور مستمر استاندار خراسان شمالی و علاقمندی به مباحث دینی و قرآنی موجب شده تا روند اجرای این مسابقات در مسیر برگزاری، سریعتر انجام شود.
 
مجیدی مهر با اعلام اینکه به زودی از خیرین برای انجام موقوفات با هدف فعالیت‌های قرآنی در کشور‌های اروپایی به ویژه در دانمارک و سوئد دعوت خواهد شد، گفت: موضوع هتک حرمت به قرآن در کشورهای اروپایی موضوع بسیار مهمی است که به نباید به انتشار بیانیه اکتفاکرد.
 
وی تصریح کرد: برای جلوگیری از این هتک حرمت‌ها باید رویدادهای قرآنی بیس از بیش در کشورهای اروپایی مورد توجه قرار گیرد.
 
مجیدی مهر افزود: امکان حضور قاریان بین‌المللی و خارجی و احتمالا مصری و تانزانیایی در این مسابقات است.
 
وی گفت: در این رویداد قرانی، موسسات و شخصیت‌های قرآنی استان خراسان شمالی نقش برجسته‌ای خواهند داشت.
 
بر اساس این گزارش، اسکان قاریان خواهر و برادر، اعزام قاریان بین‌المللی به شهرستان‌ها، تخصیص بودجه لازم برای مسابقات قرآن کریم و فراهم کردن زیر ساخت‌های فنی از موضوعات مطرح شده در این نشست مهم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها